"Добродетели и религии" в училище: дебатът за учебното съдържание
Секция: Коментари
16 Май 2025 11:26
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
"Добродетели и религии" в училище: дебатът за учебното съдържание

/КРОСС/ Станах учител по история с идеята да възпитавам децата и да се опитам да им покажа защо да обичат България, да се опитам да им дам причини за това. Това сподели в БНТ "Денят започва" Александър Александров, член на "Младежко православно движение". Той допълни, че без християнската основа, без възможността да знаем откъде идваме, къде е нашият корен, кои са нашите предци, не можем да им покажем една пълна картина.

Цялата ни история е свързана с тази християнска култура и ако ние искаме да имаме една и христоцентрична гледна точка за историческите събития, трябва да покажем на децата, че православието съществува и че именно то ни е запазило като народ, като традиции, като култура.

По думите на председателя на "Национален младежки форум" Атанас Радев дебатът, който се води във връзка с въвеждането на предмета "Добродетели и религия" в училище е смислен. Той обаче припомни проучване на агенция "Тренд", което показва, че близо 120 000 младежи до 30-годишна възраст са дадени на частни съдебни изпълнители.

"Това е много интересна статистика в контекста на това да си говорим за финансова грамотност."

Той изтъкна, че от всички разговори, свързани с образованието, отсъстват младите хора, учениците.

"Бяха предприети няколко кампании във връзка с въвеждането на религия в училище, но някак си ние не чуваме гласа на учениците. Въпросът е как се съгласуват учебните планове и как ученическите съвети са включени в този процес."