Близо 7400 са обажданията на Националната телефонна линия за деца 116 111 от началото на годината до първи май
Секция: БЪЛГАРИЯ
17 Май 2025 15:54
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Близо 7400 са обажданията на Националната телефонна линия за деца 116 111  от началото на годината до първи май

/КРОСС/ 7350 са обажданията на Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето от 1 януари до 1 май 2025 г. Близо 4000 са проведените консултации. Подадените сигнали за дете в риск са над 660.

Телефонните линии за деца са лесно достъпни и са безопасно пространство, където децата могат да изразят емоциите си и да получат подкрепа. Това посочват от Глобалната мрежа от национални телефонни линии за деца - Child Helpline International (CHI) по повод Международния ден на телефонните линии за деца, който отбелязваме днес. От организацията, в която членуват над 130 държави, обръщат внимание и на необходимостта от по-засилено внимание и грижа за психичното здраве на децата и младите хора.

Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила работи денонощно, седем дни в седмицата и напълно безплатно. Линията е възможност за подкрепа, както за децата, така и за хората, които се грижат за тях и чрез нея те могат да получат информация и психологическа помощ от специалист.

Държавната агенция за закрила на детето стартира и чат приложение към НТЛД 116 111 за разговор и консултация с деца. Той е достъпен за всяко дете през официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД - 116111.bg всеки ден от 13:00 до 18:00 часа.