След 6-дневна блокада автобусите, трамваите и тролеите отново са на пътя в София
Секция: БЪЛГАРИЯ
20 Май 2025 07:58
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
След 6-дневна блокада автобусите, трамваите и тролеите отново са на пътя в София

/КРОСС/ След 6-дневна блокада транспортът в София отново работи на пълни обороти. До тази развръзка се стигна в понеделник, след като държавата отпусна 15 млн. лева за удовлетворяване на финансовите искания на протестиращите.

Още късно снощи поетапно тръгнаха първите трамваи, тролеи и автобуси от депата. А тази сутрин София осъмна в нормалния си ритъм.

Така проблем с придвижването на матурите няма да има, въпреки щаба, сформиран от Министерство на образованието, с цел да улесни придвижването им в случай на транспортна блокада.

Протестът на синдикатите и транспортните работници предизвика бурни реакции - политически обвинения, но и обществено недоволство.

Решена ли е кризата с отпускането на 15 млн. лв. за столичния транспорт

Проблемът с градския транспорт не може да бъде решен с отпуснатите 15 милиона лева, тъй като те са само до края на годината, смята Михаил Кръстев, изпълнителен директор на Съюза за стопанска инициатива, в „Здравей, България". Той посочи, че протестът е показал колко са транспортните дружества, колко са административните служители, какви са заплатите на шофьорите, но не и какви са проблемите в бюджетите на дружествата, как да се подобри услугата, колко пари ще са нужни за тази цел.

Предприемачът Таня Скринска смята, че отпуснатите средства са били най-грешното, което е можело да се направи. По нейни думи ситуацията ще доведе до нова вълна на протести.

„Аз съм съгласна, че всеки трябва да получава достойно заплащане. Но всички разбрахме, че заетите в градския транспорт получават доста добри заплати за България. И протестират", каза още тя. Скринска обясни, че логиката - няма достатъчно шофьори, затова трябва да се вдигнат заплатите, е грешна.

Кръстев каза още, че Васил Терзиев има ангажимент да работи върху това да не се чака следваща подобна криза, а да направи анализ, реформи на градския транспорт и да поиска необходимото финансиране.

Скринска посочи, че „не можахме да разберем дали кметът ще си свърши работата". Тя подчерта, че парите е трябвало да бъдат отпуснати, но с изисквания за реформи в сферата. И запита „кой ще плати сметката" и откъде ще дойдат парите за отпуснатото увеличение.