Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи: На магистрали мантинелите трябва да бъдат от най-висок клас – двуредови и с колчета през два, а не през 4 м.
Секция: Коментари
20 Май 2025 11:46
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи: На магистрали мантинелите трябва да бъдат от най-висок клас – двуредови и с колчета през два, а не през 4 м.

/КРОСС/ Опасни ли са мантинелите по българските пътища и могат ли да предотвратят тежки произшествия? Въпросите възникнаха след поредна тежка катастрофа на автомагистрала „Марица", при която загина 19-годишен младеж, а дете на 13 години се бори за живота си. Тогава бус преминава разделителната мантинела между платната, преминава в насрещното движение на магистралата, къса страничната мантинела и пада извън пътя.

Темата в NOVA „Здравей, България" коментира Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. По думите му е недопустимо дни след подобен инцидент железата да стоят на пътното платно и периметърът да не е обезопасен.

Фактът, че автомобил е преминал през две прегради, говори, че обезопасяването не е ефективно, а степента на задържане - ниска. На магистрали мантинелите трябва да бъдат от най-висок клас - двуредови и с колчета през два, а не през 4 м.", посочи експертът. Друг вариант, според него, подходящ за високоскоростни пътища, са бетонни огради. „Те се поставят по-лесно и имат дълъг живот. Формата им е такава, че да връща в платното превозното средство, обясни Тодоров.

Първоначалната инвестиция е почти еднаква, но срокът на годност на „джърситата" е 50 г., а на металните мантинели - 10-15 години, подчерта експертът. От Асоциацията на пострадалите при катастрофи подозират, че икономически интереси прозират зад предпочитането на металните ограждения. По думите на Тодоров едва 3-4 фирми у нас ги произвеждат.