ТИР отнесе табелата с цените на бензиностанция /КРОСС/ Нови мерки от властта след поредната катастрофа с камион близо до мястото, на което загина 12-годишната Сияна. Този път тирът се вряза в таблото с цените на бензиностанция в село Радомирци. Огромен късмет е, че не се е стигнало до по-тежък инцидент предвид колонките с горива и цистерната с газ на метри от сблъсъка. От „Национална полиция" изпратиха допълнителни патрули, а транспортното министерство влезе вчера на проверка във фирмата - собственик на катастрофиралия камион. Според местните хора пътят е в много лошо състояние, а шофьорите често карат с висока скорост.
„Шофьорът опита да изпревари друг камион и му поднесе ТИР-ът. Първо се удари в бордюра и после в таблото. Работя в магазина отсреща. Това е абсолютно всеки ден. Не знам кога ще влязат и при мен камионите", сподели в ефира на „Здравей, България" свидетелят на инцидента Юлия Марсалева.
„Преди около месец информирах Министерството на регионалното развитие в какво състояние е пътят. Писах писмо, но няма резултат. Имам чувството, че като сме село и ни подценяват. Обясних, че трябва да се направят отводнителни канавки, ограничение на скоростта с колчета на влизане в населеното място, пешеходни пътеки, да има мантинели", призова кметът на Радомирци Петър Йотов.
Зам.-председателят на Европейския транспортен клъстер Йоанна Лалова коментира в „Здравей, България", че голяма част от катастрофите се дължат на лошата и дори „липсваща" инфраструктура у нас.
„През последните пет месеца слушаме за всякакви мерки срещу войната на пътя. Въпросът е, че ние само слушаме за тях. Проблемът с инфраструктурата не е от днес, не е и от вчера. А за съжаление - няма да бъде решен и утре", заяви тя.
Лалова беше категорична, че при катастрофите с ТИР-ове през последните дни се вижда липсата на инфраструктурата.
„Експерти - компетентни или некомпетентни, дават мнение, че превозното средство е имало две карти на тахографа, което не е така. Когато един камион изпреварва, както се вижда при последния случай с катастрофирал тир, опитвайки се да се върне в коловоза на пътя, който е пързалка - няма как да го направи. Много от водачите са професионалисти", обясни Лалова.
„Точно преди катастрофата с ТИР-а на Радомирци бях в района на произшествието, където убиха детето ми. С адвоката ми се разходихме, за да му покажа пътя и видяхме камионите, които се изпреварват непрекъснато. Качих пост в социалните мрежи с призив за контрол, защото нямаше автомобил на КАТ, въпреки че това беше обявено. 1 час по-късно се случи катастрофата с ТИР-а. Той се вряза в бензиностанцията заради превишена скорост. Станахме свидетели за опит за прикриване на водача, защото фирмата се ползва със специални привилегии от всички контролни органи", заяви бащата на Сияна - Николай Попов, в ефира на „Твоят ден" по NOVA NEWS.
„Знаци на намаляване на скоростта не са трайно решение на целия трафик. Трябва движението на тежкотоварни автомобили да се изнесе. Там, където няма магистрали, тежките машини трябва да заобикалят, а не да минават през населените места", обясни Илия Тодоров от Българска асоциация на пострадали при катастрофи.
По думите на Николай Попов в катастрофата в Радомирци има нанесени значителни имуществени вреди и е необходимо Прокуратурата да бъде сезирана, да бъде извършен оглед от дежурен разследващ полицай, но това не се случило. Той разказа, че заедно с други граждани са подали сигнал към МВР да се направи оглед, но органите на реда са дошли 6 часа по-късно, когато било разместено цялото ПТП.
Илия Тодоров и бащата на Сияна коментираха и „Национална превантивна кампания за децата в областта на безопасността на движението по пътищата", за която са поръчани 30 000 икони, 30 000 жълти мешки, 15 000 плажни топки, 50 000 балона, 30 000 сини химикалки, 1000 значки на стойност 420 000 лева. По техни изчисления за тази сума могат да бъдат закупени 6 камери, които ще покажат по-добър резултат при справянето с катастрофите по пътищата.
„Заради много некоректни водачи страдаме всички. Браншовите организации в транспортния сектор трябва да вземат мерки за контрол на водачите и системата да изхвърли тези, които не спазват правилата. Настоявам незабавно да се въведе средната скорост за товарни автомобили. Заедно със съмишленици обявихме коалиция срещу войната на пътя, за да изкажем нашата краткосрочна стратегия. Целта е да намалим жетвите и ранените с поне 50%", каза Попов.
„По-превантивно би било експертите да ходят да разговарят с децата в учебните заведения, отколкото да се купуват хиляди икони, плажни топки и балони и на много висока цена. Превенцията трябва да започне от най-ранна детска възраст", призова Тодоров.