Дизайнерът на C2 Corvette е създал странен кемпер
Секция: Автомобили
27 Май 2025 21:07
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Дизайнерът на C2 Corvette е създал странен кемпер

/КРОСС/ Ако има едно нещо, което обичаме това са странните коли. Така че, представете си радостта, когато YouTube ви препоръча видеоклип със заглавие „Най-бързият кемпер, който никой не искаше: Rectrans Discoverer". Става дума за нещото наречено Rectrans Discoverer, което изглежда адски странно. И се оказва че е бързо?

Създателите му са Лари Шинода и Бънки Кнудсен. Шинода е бил автомобилен дизайнер, нарисувал няколко известни концептуални автомобила за GM, като Mako Shark и CERV I, както и Corvette C2 и C3, преди да се премести във Ford, където работи по Boss 302 Mustang. Това е доста сериозна автобиография за дизайнер на кемпер.

Кнудсен също не е случаен човек от улицата. Освен че е син на един от президентите на GM Уилям Кнудсен, той наема на работа и скандалния Джон ДеЛорен и е участвал в разработването на доста забележителни автомобили, включително оригиналните Pontiac Bonneville и Grand Prix, Chevrolet Corvair и Ford Mustang от 1971 г.

Съберете двама души с автобиографии като тяхната и знаете, че ще получите нещо интересно. Може да не очаквате от тях да проектират кемпер, но и това са направили, като ако има едно нещо, което определено можете да кажете за Rectrans Discoverer, то е, че е интересен.

Като се има предвид произходът на основателите, фактът, че е бил бърз, е може би най-малко изненадващото нещо, което ще научите за Rectrans Discoverer. Или поне е бил бърз по стандартите на времето. Те са използвали двигателя Chrysler 413 Big Block, който е развивал 260 конски сили, давайки на Discoverer време за ускораавне от 0 до 100 км/ч за около 11 секунди. За кемпер!

Междувременно, конкурентите му са се нуждаели между 18 и 30 секунди, за да направят същото, докато времето от 0 до 100 км/ч на Ford Maverick 302 е било около 12 секунди...

Всеки може да вгради голям двигател в голямо превозно средство, но Кнудсен и Шинода са отишли крачка напред и са използвали умален модел в аеродинамичен тунел, за да помогнат за разработването на формата. Твърди се, че това е първият път, когато някой е използвал аеродинамичен тунел за проектиране на кемпер. Така че, макар стилът определено да е странен, той позволява на Discoverer да постигне двойно по-нисък разход на гориво. Машината има само една врата отстрани, но не отпред, преден спойлер ниско разположен до земята, за да бъде още по-аеродинамична.

Докато Rectrans Discoverer трябваше да бъде най-добрият кемпер за каране, той все пак е трябвало да бъде моторизиран дом на колела и дизайнерите не са пестяли нужните за целта характеристики. Например, докато много кемпери съхраняват екскрементите ви в резервоар, който да изпразните по-късно, той има система за изхвърляне на отпадъци Thermasan, която използва топлината от изгорелите газове, за да изгаря отпадъците ви, преди да излязат през ауспуха. Това не е оригинално изобретение за Rectrans Discoverer, а всъщност е изобретение на Thetford Corporation и е бил предлаган в няколко други кемпера по това време.

Може би най-хубавото на Discoverer е, че всъщност е бил доста добър? Твърди се, че се е возел добре и е предлагал отлична видимост. Имал е място за шестима и всички удобства, които да очаквате в кемпер, като кухня, душ и дори двойна мивка. За съжаление, това не е достатъчно, за да се задържи дълго и след като е пуснат в продажба през 1971 г., производството приключи през 1974 г. Въпреки това са продадени около 3300 бройки, което наистина не е лошо, особено след като препоръчителната цена на дребно от 17 000 долара би била около 130 000 долара днес, след коригиране на инфлацията.

 

Източник: https://auto-press.net/