Puma Gen-E е компактният електрически шампион на Ford
Секция: Автомобили
02 Юни 2025 20:16
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Puma Gen-E е компактният електрически шампион на Ford От Леонид Селиктар

/КРОСС/ Puma е и ще остане в историята, като един от най-добрите автомобили на Ford. С компактни външни габарити, изненадващи като простор и функционалност интериор и товарни решения, пълен набор технологични решения и не на последно място отлично пътно поведение, Puma предлага всичко от което се нуждае един млад, но не само на възраст, а и като дух, потребител.

След като през миналата година станахме свидетели на пазарното лансиране на версията 2024 година Puma, през 2025-а, Ford стартира продажбите на дългоочакваната изцяло електрическа версия на модела- Puma Gen-E. Тук изненади няма- отличната база на "стандартната" версия на автомобила е надградена и 100% електрифицирана за едно още по-приятно пътно изживяване и обща удовлетвореност от решението за покупка. И е отлично завършващо попълнение в гамата леки 100% електрически автомобили на Ford в лицето на Explorer, Capri и Mustang Mach-E.

Puma и Puma Gen-E се различават не само по вида на задвижващата си система, но и като дизайн. Основните промени при изцяло електрическата версия на модела са свързани с цялостната трансформация на предната част на купето, където откриваме допълнително аеродинамично оптимизирана "муцуна" и допълнителни въздухозаборници в долната част. Други новости са също така аеродинамично оптимизираните джанти и задният спойлер с променен дизайн.

Промените по екстериора на Puma Gen-E очевидно работят, защото новата версия на Puma е един от най-ефективните електромобили, до които някога сме се докосвали. По време на тазгодишното издание на инициативата ECOBEST, резултатите от които ще станат известни след няколко дни, колата отчете консумация от под 9 kWh на 100 километра при употреба в градска среда, а в комбиниран режим на експлоатация, в това число и немалка част магистрално шофиране, показанието бе около 13 kWh.

Интегрираната на борда на Ford Puma Gen-E батерия е с капацитет от 43 kWh, която в комбинация с компактните размери, теглото на електромобила от малко над 1500 килограма и завидната ефективност на задвижващата система обещават отлична автономност. Според данните на компанията, електромобилът обещава свободен пробег от почти 380 километра в комбиниран режим на работа и до малко над 520 километра при употреба в градска среда. За последното сериозен фактор и режимът за управление One Pedal, който е наличен за избор във всеки един от четирите основни режима на работа на задвижващата система.

Когато все пак настъпи неизбежното и батерията на електромобила, който се произвежда във високотехнологичният комплекс Ford Otosan в Румъния, трябва да се презареди, то тук от Ford са предвидили възможност за бързо такова с капацитет от 100 kW, като в оптимални условия, акумулаторният модул може да поеме заряд от 10% до 80% за 23 минути.

По отношение на батерийните си технологии, по време на медийното представяне на Puma Gen-E, от Ford разкриха интересни подробности около своя инициатива, реализирана под формата на такси флотилия от 61 представителя на Mach-E, опериращи на територията на летище Схипхол в Амстердам. От фирмата на синия овал обявиха, че след изминати повече от 16 000 000 километра, те не са отчели никакви проблеми с интегрираните акумулаторни модули.

Горното е само поредното доказателство, не само за марката, но и за индустрията като цяло, което дава увереност на производителите да предлагат своите продукти с дългогодишни гаранционни условия, които при Ford са осем години или 160 000 километра.

Запазвайки основните габарити на основния модел, Puma Gen-E стъпва на пазара с предимство по отношение на товарната си вместимост. То идва в резултат на оформянето на багажно отделение под предния капак на автомобила, което предлага вместимост от 43 литра- отлично решение за транспортирането на заряден кабел, аптечка и други аксесоари.

Основното товарно отделение на електрическата Puma е с обем от 574 литра, като от тях 145 идват под формата на модулното подподово отделение GigaBox- еволюция на познатата от стандартната версия на модела MegaBox (80 литра). То предлага идеален отговор за транспортирането на мръсни предмети като гумени ботуши, инструменти или спортна екипировка и други. Благодарение на специалното си покритие и отводнителен отвор с тапа, същото може да бъде почистено и измито изключително лесно след отстраняването на мръсните товари. А може да бъде използвано и като хладилно отделение, след като бъде напълнено с лед.

Във вътрешността на Puma Gen-E откриваме ергономични седалки, спортно оформен волан с две спици и скосена долна част, нова двойка HD екрани, бордова система SYNC 4 с интуитивен и бърз интерфейс, възможност за безжично синхронизиране (Apple CarPlay и Android Auto) и зареждане на мобилен телефон, интегриран виртуален асистент Alexa и други. Интегрирането на новата задвижваща система и извеждането на "скоростния лост" като лостче на волана, е довела и до цялостна трансформация на средната конзола, която предлага допълнителна функционалност и решения за транспортирането на малки товари.

Puma Gen-E е налична в две нива на изпълнение- Gen-E и Gen-E Premium, и с три допълнителни пакета, като в зависимост от избора, който бъде направен, клиентите могат да разчитат на интелигентен адаптивен круз контрол с функция Stop & Go за автоматично следване на трафика в пътна среда, Dynamic Matrix диодни фарове със завиваща функция, видео-наблюдение около цялото превозно средство, паркинг асистент, предни седалки и волан с подгряване, и други.

Източник: https://auto-press.net/