Образователната програма на Yettel за дигитална грамотност и онлайн безопасност на деца и младежи спечели награда от конкурса „Златна ябълка“
Секция: Технологии
02 Юни 2025 15:31
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Образователната програма на Yettel за дигитална грамотност и онлайн безопасност на деца и младежи спечели награда от конкурса „Златна ябълка“ През 2024 г. телекомът ангажира по темата близо 74 800 подрастващи

/КРОСС/  Програмата на Yettel за обучение на деца и младежи относно новите технологии и защитата в интернет спечели награда в конкурса „Златна ябълка", който се организира от Националната мрежа за децата (НМД). Отличието е в категорията „Корпоративно партньорство за децата - финансов принос" и отразява въздействието, което инициативата оказва върху благосъстоянието на подрастващите. 

Конкурсът „Златна ябълка" се провежда за 15-а поредна година и има за цел да покаже героите на децата - личности, организации, институции, компании и техния принос към благополучието на децата и семействата в България. В тазгодишното издание бяха номинирани 59 кандидатури, а над 6000 потребители са участвали в онлайн гласуването.

Програмата „Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения" на Yettel подкрепя защитата на децата в интернет и овластяването им чрез развиване на ключови дигитални умения, важни за сигурността им в цифрова среда - критично мислене, разпознаване на заплахи и измами, защита на личните данни и др. Тя насърчава дигиталното образование, достъпа до знания и информираност за компетентните органи, към които подрастващите могат да се обръщат за помощ. 

Мащабната инициатива вече повече от 18 години развива дигитално-медийната грамотност на населението чрез разнообразни онлайн и офлайн активности, насочени към ученици на възраст между 7 и 18 години, като най-уязвимите групи в интернет, учители и родители - заради ролята си на ментори и важни фигури за подрастващите. 

В партньорство с Центъра за безопасен интернет (Safenet), издателство „Клет България" и образователната платформа prepodavame.bg на фондация „Заедно в час", компанията разработва безплатни материали и обучения за онлайн тормоз, фишинг измами, общуване с непознати, защита на личните данни и използване на платформи с изкуствен интелект. Дейностите в кампанията включват още интерактивни куизове и комикс с поучителни истории. 

Инициативата Digital Scouts използва ученето чрез преживявания и игри като основен метод за усвояване на нови знания и техники за предпазване от рисковете в онлайн среда. В нея участват и популярни инфлуенсъри със забавни, но обучителни предизвикателства към последователите си, чрез които им показват как да се предпазват от опасностите в интернет и да изграждат добри дигитални навици.

С реализираните през 2024 г. инициатива на Yettel достига до над 74 800 деца по различните теми, свързани с новите технологии, заплахите в интернет и уменията за защита. Като част своята стратегия за устойчиво развитие, телекомът си поставя за цял всяка година да ангажира над 40 000 деца с темата за интернет безопасността и да подпомага 10 000 души в развитието на техните дигитални способности.

 

За Yettel:

Yettel е част от e& PPF Telecom Group - партньорство между PPF Group и Emirates Telecommunication Group (e&), фокусирано върху предоставянето на отлични телекомуникационни услуги и дигитално потребителско изживяване за клиентите в Централна и Източна Европа. 

В България Yettel свързва над 3 милиона потребители с хора, устройства и бизнеси. Компанията има повече от 180 магазина, а мобилната ѝ мрежа покрива над 99% от населението на страната.

През 2022 г. Yettel обяви своята дългосрочна Стратегия за устойчиво развитие. С нея телекомът си поставя ясни и измерими цели в четири ключови области - околна среда, хора, технологии за устойчиво бъдеще и управление, основано на почтеност и прозрачност. За отчитането на годишните резултати компанията следва световно признати стандарти за докладване на Global Reporting Initiative (GRI).

Повече информация за Стратегията за устойчиво развитие и годишните доклади на Yettel България: https://www.yettel.bg/bg/ustoychivo-razvitie