Ще има ли реформа на паркирането в София и поскъпване на зоните? Разширяване, по-високи такси и нови правила – какво планира общината
Секция: Коментари
03 Юни 2025 12:33
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ще има ли реформа на паркирането в София и поскъпване на зоните? Разширяване, по-високи такси и нови правила – какво планира общината

/КРОСС/ Общинският съветник и лидер на „Спаси София" Борис Бонев обяви, че групата внася предложение за въвеждане на реорганизация на престоя и паркирането в столицата в Столичния общински съвет. Идеите им включат както районите в центъра, така и крайните.

Предложението за реформа в паркирането е най-голямата реформа в сферата от 15 години. Тя е отдавна е належаща, защото проблема с намирането на места в София вече не е проблем, а криза. Ако не предприемем мерки, за да намалим натиска и да улесним живеещите в центъра, просто кочината ще продължи, заяви той.

Борис Бонев уточни, че предложението е за въвеждане на червена зона в централните части на София, където в момента е синя зона.

Цената за паркиране ще бъде 5 лева на час. Работното време ще бъде от 9 ч. до 21 ч., включително събота и неделя. Идеята да важи до късно вечерта е, защото в момента живеещите е трудно да си намерят паркомясто, когато се прибират от работа, обясни той, като допълни, че за да могат родителите да оставят спокойно децата си до учебните заведения, зоната започва от по-късно.

Общинският съветник уточни, че ще бъдат намалени и служебните абонаменти, с цел да има повече места за паркиране.

За електромобилите цената ще бъде с 50% по-ниска. Това няма как да продължи, не защото някой много държи за събира пари от тях, а защото се увеличават експоненциално, каза Бонев.

Борис Бонев съобщи, че предложението включва и уикенд зона за районите на Банкя и Панчарево, която ще струва 1 лв. на час.

Средствата няма да отиват в Центъра за градска мобилност. Заедно с този доклад ще бъде внесен и друг за нов договор с Общината - парите да влизат във ведомството само по три направления: строителство на паркинги, закупуване на превозни средства за градския транспорт и ремонт на инфраструктурата в зоните, категорично подчерта той.

Лидерът на „Спаси София" съобщи, че очаква допълнителни политически разговори за подкрепа на проекта в СОС. Той призова за активно участие на гражданите в анкетата им по темата.