Над 250 ученици от столичното 18. СУ „Уилям Гладстон“ участваха в образователни игри за онлайн безопасност
Секция: БЪЛГАРИЯ
05 Юни 2025 21:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 250 ученици от столичното 18. СУ „Уилям Гладстон“ участваха в образователни игри за онлайн безопасност Интерактивните занимания бяха организирани от Yettel и Центъра за безопасен интернет

/КРОСС/ Обучителни демонстрации и интерактивни игри по онлайн безопасност и дигитална грамотност се проведоха в 18. Средно училище „Уилям Гладстон" в София. Целта на събитието бе да запознае децата по ангажиращ начин с опасностите онлайн. То се организира съвместно от ръководството на учебното заведение, Националния център за безопасен интернет (Safenet) и Yettel България. Над 250 ученици от начален и прогимназиален етап участваха в образователните игри, а докато преодоляваха предизвикателствата и тестваха знанията си, подрастващите се забавляваха и имаха възможност да печелят награди.

В двора на училището бе създаден специален тематичен кът за всяка една от игрите. Те включваха основните за тази възраст предизвикателства, с които се сблъскват подрастващите в интернет. Едни от водещите казуси бяха справянето с онлайн тормоза и защитата на личните данни и профили в интернет. По първата тема учениците тренираха различни техники срещу негативното поведение във виртуална среда, а по втората създаваха силни пароли и отговаряха на въпроси, свързани със споделянето на съдържание в мрежата. 

Навлизането на изкуствения интелект (AI) също присъстваше в куизовете - децата описваха как е правилно да се използват AI помощници и да се проверява генерираното съдържание. Уменията за критично мислене бяха особено важни и за друго предизвикателство - разпознаване на фалшиви новини. Любимата игра на малки и големи помага срещу дезинформацията и подвеждащото съдържание в интернет. 

Интерактивните занимания са част от кампанията на Yettel Digital Scouts, реализирана в партньорство със Safenet. Тя се фокусира върху обучението на деца и младежи чрез забавни игри и преживявания. Уменията за защита в интернет са ключови за подрастващите, които активно ползват чат приложения и социални мрежи, а това създава предпоставки за възникване на ситуации, свързани с онлайн измами, тормоз и кражба на профили. Активната употреба на интернет ги изправя пред ситуации, в които биха могли да изложат личните си данни на риск, както и пред вероятността да бъдат заблудени от фалшиви новини и друга подвеждаща информация. 

Затова инициативата на Yettel има за цел да покаже на младежите как да се предпазват и да сърфират безопасно, както и да оценяват критично информацията онлайн. В своята стратегия за устойчивост телекомът си поставя дори още по-голяма цел - всяка година да ангажира по тези теми 40 000 деца, като през изминалата година броят им надхвърля 58 000.  

 

За Yettel:

Yettel е част от e& PPF Telecom Group - партньорство между PPF Group и Emirates Telecommunication Group (e&), фокусирано върху предоставянето на отлични телекомуникационни услуги и дигитално потребителско изживяване за клиентите в Централна и Източна Европа. 

В България Yettel свързва над 3 милиона потребители с хора, устройства и бизнеси. Компанията има повече от 180 магазина, а мобилната ѝ мрежа покрива над 99% от населението на страната.

През 2022 г. Yettel обяви своята дългосрочна Стратегия за устойчиво развитие. С нея телекомът си поставя ясни и измерими цели в четири ключови области - околна среда, хора, технологии за устойчиво бъдеще и управление, основано на почтеност и прозрачност. За отчитането на годишните резултати компанията следва световно признати стандарти за докладване на Global Reporting Initiative (GRI).

Повече информация за Стратегията за устойчиво развитие и годишните доклади на Yettel България: https://www.yettel.bg/bg/ustoychivo-razvitie