Два месеца след катастрофата със Сияна: ТИР-аджии признават за опасни практики на пътя
Секция: БЪЛГАРИЯ
12 Юни 2025 11:02
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Два месеца след катастрофата със Сияна: ТИР-аджии признават за опасни практики на пътя

/КРОСС/ Два месеца след катастрофата, при която загина 12-годишната Сияна, съдът реши, че шофьорът на камиона ще остане в ареста. Остават обаче и много въпроси - достатъчно ефективен ли е контролът над камионите у нас и имат ли някои шофьори на ТИР-ове скрити начини за заобикаляне на проверките на контролните органи?

Тежки камиони - висока скорост, без почивка, манипулации с тахографи. Нарушения, които често завършват трагично.

Велислав е шофьор на ТИР от близо 12 години. На пътя е виждал всичко. Преди малко повече от две седмици пътува по отсечката Радомирци - Телиш, когато друг камион се удря в бензиностанция, на сантиметри от него.

Цялата ситуация започна два километра преди това, обстановката беше ужасна, самият път е в ремонт, имаше колона зад мен, той направи едно неправилно рисково изпреварване и всъщност при навлизане в Радомирци, малко след табелката е самата бензиностанция, казва той.

Рисковото изпреварване представляваше и мокър асфалт и доведе до това, че камионът изгуби сцепление както се виждаше и на клипа, казва още Велислав.

Рискови маневри, високи скорости - за Николай Попов това е повече от безразсъдство. Това е лична трагедия. На същата отсечка той губи дъщеря си Сияна - само на 12 години.

Явно няма самосъзнание, когато няма самосъзнание е нужен много строг контрол, но той също отсъства, това се случва, не може да продължаваме по този начин, всеки трябва да се замисли преди да се качи в автомобила и за съм за по-строгия контрол, просто и аз съм водач и когато се кача в автомобила си давам сметка, че с единия крак съм в гроба, с другия съм в затвора, казва той.

Оказва се, че опасните изпреварвания са само „върха на айсберга". Велислав разкрива - масова практика е шофьорите да карат с повече от една тахокарта.

Когато караш с две тахокарти, ти можеш да минеш около 650-700км. Да предположим, че тръгваме от София, ти можеш да минеш до Видин, във Видин, ако си сложите другата карта, вашата, ако досега сте карали с някоя друга, от Видин като сложите още 650 км, може да отидете малко преди Будапеща, което не е позволено и няма как да се случи с едно каране, обясни Велислав.