Инж. Георги Георгиев: Създаваме услуги, така че граждани и бизнес да не бъдат куриери между институциите
Секция: ИКОНОМИКА
13 Юни 2025 13:34
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Инж. Георги Георгиев: Създаваме услуги, така че граждани и бизнес да не бъдат куриери между институциите Изпълнителният директор на Агенцията по геодезия, картография и кадастър мотивира законодателни промени, които ще подобрят услугите към потребителите

/КРОСС/ „Целта на промените в Закона за кадастъра и имотния регистър е да се регламентира изцяло нов подход при предоставянето на административни услуги от страна на Агенция по геодезия, картография и кадастъра, така че да доведе до максимално облекчаване на гражданите и бизнеса, които са основните потребители на такива услуги". Това заяви вчера пред депутатите от регионалната комисия в парламента изпълнителният директор на Агенцията инж. Георги Георгиев. Той посочи три основни направления, които аргументират промените. Според него на първо място с внедрената нова информационна система и централизирана дейност се преодолява различната натовареност на службите по места, така че да се постигне еднаква по бързина и качество услуга за ползвателите, независимо в кое населено място са. Друга съществена промяна е, че се дава основна тежест на електронния документ като официален такъв, което също спестява на потребителите време и средства. На трето място, по думите му, се поставя акцент върху вътрешните електронни административни услуги, до които достъп да имат институции и лица, осъществяващи публична дейност, което реално ще облекчи бизнеса и гражданите, така че нужните документи да се набавят автоматизирано по служебен път, а не те да се превръщат в куриери между институциите. „С внедряване на новата система за работа Агенцията по кадастъра става лидер в предоставянето на електронни услуги, както и напълно автоматизирани такива, които не изискват човешка намеса", подчерта Георгиев. Той даде пример с издаването на скици, схеми, удостоверения, които са огромният процент от заявяваните услуги.

Изпълнителният директор на АГКК информира още, че проблемът със заварените от него просрочени преписки в голяма степен е преодолян, като към днешна дата те са намалени с повече от 70%, а по отношение на кадастралния регистър, който е най-заявяваната услуга, в момента няма забавяния. „Всичко влиза в нормални стойности и смятам, че успяхме да овладеем така създалата се ситуация, като осъществихме полезен диалог с професионалните организации, направихме вътрешно реорганизиране и създадохме система за мониторинг и контрол за дейността на службите по кадастъра", каза в заключение инж. Георгиев.

 

ПРЕСЦЕНТЪР МРРБ