Шефът на АПИ: Ремонтите ще приключат в края на месец юни
Секция: БЪЛГАРИЯ
14 Юни 2025 14:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Шефът на АПИ: Ремонтите ще приключат в края на месец юни

/КРОСС/ Ремонтите ще приключат в края на месец юни. Имахме среща с туроператорите, които ни помолиха да се избегне натоварването на пътуването към морето. Асфалтирането на магистрала „Тракия" при Пловдив е приключило. Предстои полагането на маркировка. Това каза председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев в предаването „Тази събота" по бТВ.

Ремонтът на участъците в София и Пловдив ще приключат другата седмица, а в Сливен - до края на юни.

Всяка година ремонтите започват след празниците за Великден и обикновено продължават около два месеца. „Гледаме да не правим големи ремонти преди месеците с натоварен трафик", добави той.

В момента се проектира едното платно на АМ „Струма". Строителството на двата участъка в планината ще започне следващата година. Обходът на Кресна вече е проектиран и в момента текат отчуждения. Очаква се строителството в този възлов участък да започне през септември. „Когато се изпълни обходът на Кресна, няма да има тапи. Надяваме се през 2030 година да е готов участъкът през планината. Ние сме в постоянен диалог с местното население, с еколозите. Те си оттеглиха жалбата. Имаме зелена светлина за проектиране и на другото платно", поясни инж. Вълчев.

В района на Симитли вече няма тапи. Има три ленти за движение и реверсивно движение, но там трябва да се довърши магистралата, за да се свърже с Кресна.

През 2030 г. ще бъдат готови всички участъци на магистрала „Хемус" от София до Варна. Магистралите не са в най-доброто състояние и ремонти дейности постоянно ще има. В тунелите няма как да се избегнат задръстванията. Направили сме най-добрата организация с органите на реда, за да се намалят задръстванията. Тунелите се ремонтират. „Правешки ханове" ще бъде готов до края на юли. Виадуктите се ремонтират. „Топли дол" е по-сложен тунел", обясни председателят на УС на АПИ.

В момента се проектира обход на Дерманци, за да се отклони трафикът от участък 1 на „Хемус".

Проектът за ремонт на пътя Плевен - Луковит предстои да бъде одобрен окончателно. „Не може да се строи без одобрен проект. Това е единственият обход от Южна към Северна България в посока Видин. Докато не бъде завършен Мездра - Ботевград, не може да се започне строителство на Плевен - Луковит", обясни инж. Вълчев.

Институциите трябва да работят заедно за намаляване на пътно-транспортните  произшествия, заяви той. Средствата, които АПИ получава, не са достатъчни, за да се извършат всички необходими ремонти. „Оставката е най-лесното нещо. Въпросът е, че за да се свърши работа, трябва да има постоянство. Не подадох оставка след катастрофата със Сияна, защото за мен е по-важно да имаме постоянство и да работим. Много лесно се подават оставки, а после няма отговорност и свършена работа", заяви инж. Вълчев.

бТВ, „Тази събота"