„Не сте сами“ запозна над 6300 деца от цялата страна с рисковете от наркотиците и хазартната зависимост
Секция: БЪЛГАРИЯ
20 Юни 2025 08:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
„Не сте сами“ запозна над 6300 деца от цялата страна с рисковете от наркотиците и хазартната зависимост Лицата на кампанията се срещнаха с повече от 300 ученици в Свиленград

/КРОСС/ Над 6300 деца в цялата страна са се запознали с рисковете от употребата на наркотици и хазартната зависимост в рамките на обединената кампания на НАП и Агенция „Митници" „Не сте сами" през изминалата учебна година. Това съобщиха лицата на кампанията - началникът на отдел „Борба с наркотрафика" в Агенция „Митници" Стефан Бакалов и директорът на „Комуникации" в НАП Анна Митова след среща с ученици в Свиленград. В четвъртък, 19 юни, те гостуваха на над 300 децата от три училища в пограничния град, за да ги запознаят с опасностите от употребата на наркотични вещества и рисковете от развиване на хазартна зависимост. Събитието беше организирано от народно читалище „Просвета-1870" и е част от инициативите по повод 155-а годишнина от създаването му.

Пред пълната зала презентация изнесе Стефан Бакалов, който разкри пред тийнейджърите пагубното влияние на различните видове наркотици. На финала служители от отдел „Борба с наркотрафика" направиха демонстрация на търсене на наркотични вещества с обучените митничарски кучета Адел и Гари, в която се включиха и някои от учениците.

 „Обратната връзка от нашите посещения в училищата е, че, за съжаление, голяма част от децата вече са имали контакт с хазартни игри, въпреки че по закон те са забранени за лица под 18 години. Затова нашата основна цел е превенция", коментира пред журналисти Анна Митова - директор на дирекция „Комуникации" в Национална агенция за приходите. Тя посочи, че основна цел на кампанията е младежите да бъдат информирани за рисковете, свързани двете зависимости, тъй като все по-често се установява връзка между тях. „Над 45 000 лица са вписани в регистъра на хазартно уязвимите лица, който поддържа НАП. След последната промяна в законодателството, когато срокът за вписване беше увеличен от 30 дни на 12 месеца, се наблюдава тенденция на спад на хората, които искат за бъдат заличени от списъка, както и повече желаещи да се впишат. Апелираме към хората, които имат такава зависимост или смятат, че са застрашени, да се впишат в регистъра на хазартно уязвимите лица, защото това е възможност да се предпазят", заяви още Анна Митова и допълни, че работата на Национална агенция за приходите е довела до блокирането на над 1000 нелегални сайта за хазартни игри от началото на годината досега. 

На свой ред, началник отдел „Борба с наркотрафика" в Агенция „Митници" заяви, че основната стратегия по време на разговорите за опасностите от наркотични вещества е тийнейджърите да получават изпреварваща информация за рисковете от онези наркотици, които тепърва навлизат. Затова и през тази учебна година фокус на разговорите са били полусинтетичните и синтетичните канабиноиди, както и новите психоактивни вещества. Стефан Бакалов коментира също, че новите технологии се използват и за нелегални цели, затова в социалните мрежи и различни приложения се появява съдържание, което рекламира наркотиците и представя грешно живота, свързан с наркотиците. Бакалов припомни, че през миналата година Агенция „Митници" е задържала над 10,5 тона наркотични вещества, а през тази година вече има два големи разкрити случая, както и ежедневно задържане на по-малки количества. 

Обединената кампания на Агенция „Митници" и НАП „Не сте сами" стартира през миналото лято като продължение на инициативата на отдел „Борба с наркотрафика", която над 23 години запознава учениците с проблема за наркотиците. Общата кампания на двете институции е подкрепена и от много популярни лица от музикалната, театралната сцена и спорта. 

Информация за кампанията може да следите в профилите на „Не сте сами" в Tik-Tok и Instagram, каналите на двете приходни агенции в YouTube и Twitter (Х), в Rakuten Viber, както и в страниците на НАП във Facebook и LinkdIn.