EVN България проведе летни информационни срещи с областни управители в Югоизточна България
Секция: БЪЛГАРИЯ
09 Юли 2025 17:05
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
EVN България проведе летни информационни срещи с областни управители в Югоизточна България

/КРОСС/ В периода 30 юни - 9 юли 2025 г. ръководството на EVN България проведе традиционните информационни срещи-разговори с областни управители в Югоизточна България. Срещи се проведоха с областните управители на всички девет административни областни в Югоизточна България - Пловдив, Пазарджик, Смолян, Кърджали, Хасково, Стара Загора, Ямбол, Сливен и Бургас. Целта е поддържането на открит и редовен диалог с местната държавна власт.

По време на срещите Калина Трифонова, заместник-председател на Съвета на директорите на EVN България, и Здравко Братоев, заместник-председател на Съвета на директорите на Електроразпределение Юг, запознаха областните управители с актуални теми от дейността на компанията.

През 2025 г. EVN навършва 20 години от стартиране на дейността си в България като за тези две десетилетия ЕVN инвестира над 2,4 млрд. лв. в енергийна инфраструктура и клиентско обслужване. Реален ефект от тези инвестиции са:
24 600 км нова електроразпределителната мрежа (средно и ниско напрежение)
3460 нови трафопоста и възлови станции
Монтирани близо 1,3 млн. електромери с дистанционен отчет
намаляване на технологичния разход по мрежата: от 19,5% през 2005 г. до под 7% през 2025 г.
развитието на централно топлоснабдяване в Пловдив - модерен, ефективен и екологичен метод за отопление и доставка на топла вода.

На срещите беше обсъдено изпълнението на инвестиционната програма на компанията за 2025 г. Акцентът беше извършената подготовка за летния сезон: осигурени са 72 аварийни екипа, обезпечени с необходимата техника, както и 3 центъра за кабелни лаборатории, дейностите по поддръжка на сервитути и направата на просеки и др.

Внимание беше обърнато и на дигитализация на работните процеси с цел подобряване на клиентското обслужване, дейността на EVN Център за устойчиви услуги, свързана с консултации за енергийна ефективност, развитието на електромобилността и др. Отбелязана беше и доброто сътрудничеството между компанията и органите на държавната власт.