Детективът на доброто Георги Ненов изследва проблемите на Черно море с проекта „За да не е измислица морето“
Секция: ЛЮБОПИТНО
18 Юли 2025 11:02
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Детективът на доброто Георги Ненов изследва проблемите на Черно море с проекта „За да не е измислица морето“ Проектът на Фондация "Документалистите", подкрепен от програмата „Ти и Lidl за нашето утре“, насочва вниманието към опазване на биоразнообразието в Черно море

/КРОСС/ На 19 юли Детективът на доброто Георги Ненов е в София за среща с екипа на Фондация "Документалистите". Той ще се запознае отблизо с проекта „За да не е измислица морето" - документално-изследователска комуникационна кампания за опазването на Черно море. Инициативата, подкрепена от програмата „Ти и Lidl за нашето утре" в направление #BeGreen, цели да насочи общественото внимание към проблемите, свързани с екологията и биоразнообразието на нашето море.

Проектът предвижда създаването на задълбочен документално-изследователски труд, който ще бъде публикуван като модерен, интерактивен мултимедиен дигитален продукт. Той ще предложи иновативен подход за представяне на сложни екологични теми, правейки ги достъпни и ангажиращи за широката публика. Целта е да се стимулира по-голямо разбиране и активна гражданска позиция по темата за опазването на Черно море.

Посещението на Георги Ненов е част от мисията му на #ДетективНаДоброто - да представя  вдъхновяващите проекти в седмото издание на инициативата „Ти и Lidl за нашето утре". Той представя историите на хората, които реализират проекти във всички кътчета на страната на  своята аудитория в социалните мрежи - FB, LI, IG

Следващата спирка на Георги Ненов ще бъде на 23 юли бъде в село Белащица, област Пловдив. Там той ще се запознае със сдружение "БГ Бъди активен" и техния проект, който има за цел да подобри качеството на живот на възрастните (65+) и да намали риска от развитие на хронични заболявания чрез редовна физическа активност и здравно ограмотяване.

За инициативата: 

„Ти и Lidl за нашето утре" е най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България, която цели да подкрепя и развива значими за обществото каузи. Програмата се реализира в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи", Български дарителски форум и Асоциацията на европейските журналисти - България. За седемте си издания досега е подпомогнала 195 проекта в 76 населени места, с общ фонд от над 1,65 млн. лв. Чрез „Ти и Lidl за нашето утре" компанията създава възможности за положителна промяна, водена от активни местни общности и вдъхновени хора с идеи и визия за бъдещето.

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 137 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.