Какво ново в лекотоварната гама на Volkswagen в България
Секция: Автомобили
18 Юли 2025 20:53
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Какво ново в лекотоварната гама на Volkswagen в България

/КРОСС/ Българското подразделение на Volkswagen Лекотоварни автомобили представи най-новото от продуктовата гама на компанията, а именно новото поколение Transporter, в това число Kasten, и Caravelle, пазарното лансиране на които съвпада със 75-годишнината на легендата Bulli, както и многопрофилната PHEV (eHybrid зареждаем хибрид) версия на Caddy.

Caddy eHybrid

Основният акцент при Volkswagen Caddy eHybrid разбира се е неговата хибридна задвижваща система, която на базата на решение за ежедневна градска мобилност има пълния потенциал да го трансформира в изцяло електрически автомобил. Това е възможно благодарение на голямата като капацитет интегрирана батерия (19.7 kW), която дава възможност за изминаването на до 110 километра в 100% електрически режим на задвижване. Акумулаторният модул позволява бързо зареждане с капацитет от до 50 kW

PHEV версията Caddy eHybrid е конфигурирана с 1.5-литров, TSI бензинов двигател, който в комбинация с интегрираният електрически мотор обещават обща максимална мощност от 150 конски сили и максимален въртящ момент от до 350 Нм, а предавателната кутия е 6-степенна роботизирана.

Caddy eHybrid се предлага от марката във версия Van и Cargo със стандартно междуосие за транспортирането на съответно 5 и двама човека, както и в Maxi модификацията си за съответно до седем човека в пътническото си изпълнение. По този начин от компанията покриват изключително голяма потребителска група, която държи да бъде максимално еко-отговорна без да е необходима покупката на 100% електрически автомобил. 

Интересен момент в развитието на модификационното портфолио на лекотоварното подразделение на Volkswagen, и по точно по отношение на електрифицираните пазарни предложения, ще се случи в резултат на въвеждането на зареждаема PHEV версия на Multivan и California- eHybrid 4MOTION, която дава на многофункционалните автомобили възможност за движение в чист електрически режим с четири задвижващи колела.


Volkswagen Multivan и California eHybrid 4MOTION (245 конски сили обща мощност) са изпълнени с батериен модул с капацитет от 19.7 kWh и допълнителен електромотор (136 конски сили), задвижващ задните колела.

Благодарение на интегрираната си батерия, Multivan и California eHybrid 4MOTION са в състояние да предложат свободен пробег в чист електрически режим от до 95 километра, което ги превръща в решение за ежедневна мобилност с нулеви вредни емисии. "Да вземем Германия за пример: проучване на германското Федерално министерство на цифровите технологии и транспорта посочва, че 95% от всички пътувания с превозни средства са по-кратки от 50 километра. В електрически режим Multivan и California могат да се движат със скорост до 130 км/ч (хибрид: до 200 км/ч)", казват от Volkswagen.

Transporter и Caravelle

Новата генерация Transporter и Caravelle, в това число и версията му с до 9 седалки, която е резултат от сътрудничеството на Volkswagen с Ford, предлага не само цялостно трансформиран екстериорен и интериорен дизайн, но и сериозни предимство по отношение на интегрираните технологии и приложимостта си с повече вътрешен обем, и по-големи товароносимост и теглителни възможности.

Новите Transporter и Caravelle стъпват на пазара в общо 13 различни основни конфигурации на купе и интериор, както и с избор между три вида задвижващи системи. В последната категория изборът е между TDI турбодизел, зареждаем eHybrid хибрид и 100% електрическа платформа.

В зависимост от нуждите си, бъдещите собственици на изцяло електрическите e-Transporter и e-Caravelle, които са изпълнени със задно задвижване, имат възможност да избират между версии със 136, 218 и 286 конски сили, като интегрираната батерия е с капацитет от 64 kWh за свободен пробег от до 357 километра. През следващата година, електромобилите ще получат още една версия- такава с четири задвижващи колела.

С предно задвижване са изпълнени PHEV зареждаемите eHybrid версии (Caravelle eHybrid през 2026 година), като тук конфигурацията е между 2.5-литров бензинов двигател и електромотор за обща мощност от 232 конски сили и възможност за изминаването на до 60 километра в чист електрически режим на задвижване.

Голям избор имат потребителите, които предпочетат двулитровите TDI дизеловите изпълнения. Тук Transporter и Caravelle са налични в модификации със 110, 150 и 170 конски сили, 6-степенна ръчна или 8-степенна автоматична предавателна кутия, а двете по-мощни версии имат възможност за поръчка и с 4MOTION задвижване на четирите колела.

Новият Transporter може да бъде конфигуриран като панелен ван, Kombi и бордова платформа, във версии с две междуосия и две височини на тавана. Caravelle също се предлага в две междуосия, като базовата версия и двата модела са дълги 5050 мм, което съответства на увеличение от 146 мм в сравнение с T6.1. С удължената колесна база общата дължина е 5450 мм. При 2032 мм външната ширина (без външни огледала) на всички модели е увеличена със 128 мм в сравнение с предшествениците им. В стандартната версия височината е 1984 мм, а при панелния ван с висок покрив височината е малко под 2.5 м. Наличният товарен обем варира между 5.8 м3 и 9 м3, а полезният товар и теглителната способност също са увеличени: максималният полезен товар до 1.33 тона е с 0.13 тона повече от преди, максималната теглителна способност е увеличена до 2.8 тона (+300 килограма).

Новите Transporter и Caravelle получават предимство и по отношение на интериорния комфорт с ергономични и с възможност за електронно регулиране в до осем направления седалки, множество хитроумни отделения за малки и не чак толкова предмети, както и изцяло нови дигитализирани повърхности. Инструменталният панел е с диагонал от 12 инча, а този на мултимедийната и инфо-комуникационната система е 13-инчов.

Интересна новост за лекотоварното подразделение на Volkswagen, която дебютира тук е дигитализираното огледало за задно виждане, което добавя удобство, безопасност и функционалност (с функция видеорегистратор), особено при версиите с вътрешна преграда. 

 

Източник: https://auto-press.net/