LG обявява финансовите резултати за второто тримесечие на 2025 г.
Секция: Технологии
28 Юли 2025 14:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
LG обявява финансовите резултати за второто тримесечие на 2025 г. Изграждане на по-силна основа за дългосрочен качествен растеж чрез промени в портфейла и оперативна устойчивост

/КРОСС/ LG Electronics Inc. (LG) обяви днес консолидирани приходи от 20,74 трилиона KRW и оперативна печалба от 639,4 милиарда KRW за второто тримесечие на 2025 г.

Приходите и оперативната печалба са спаднали в сравнение с предходната година, главно поради продължаващата слабост на световния пазар, увеличените търговски тарифи, предизвикани от промените в търговската политика на САЩ, и засилената конкуренция. Повишаващите се разходи, включително логистичните разходи, също оказват влияние върху общата рентабилност в сравнение със същия период на миналата година.

Въпреки тези предизвикателства, компаниите Home Appliance Solution (HS), Vehicle Solution (VS) и Eco Solution (ES) постигнаха високи резултати, като всяка от тях отбеляза ръст на приходите и оперативната печалба в сравнение с предходната година. И трите компании постигнаха най-високите си резултати за второто тримесечие в историята си. По-специално, компанията VS отбеляза най-високите си тримесечни приходи и оперативна печалба в историята си.

Междувременно компанията Media Entertainment Solution (MS) отчете оперативна загуба, основно поради по-ниски продажби на телевизори и увеличени разходи за маркетинг. Въпреки това, бизнесът ѝ с реклама и съдържание, базиран на платформата webOS, продължи да генерира стабилни печалби и все по-съществено да допринася за цялостното представяне на компанията.

Изграждане на по-солидна основа за качествено развитие

LG продължава да укрепва основите на своя бизнес, като се фокусира върху B2B сегменти като автомобилни компоненти и HVAC системи, софтуерни услуги, включително абонаменти, платформата webOS, както и директни продажби към потребители (D2C) чрез своята онлайн платформа LGE.COM.

През второто тримесечие на 2025 г. приходите от B2B дейности - включително автомобилни компоненти, решения за смарт фабрики и HVAC - са нараснали с 3% на годишна база, достигайки 6,2 трилиона KRW. Приходите от бизнеса с абонамент за домакински уреди са се увеличили с 18%, достигайки 630 милиарда KRW.

Тези сегменти остават в основата на продължаващата трансформация на портфолиото на компанията. B2B бизнесът е по-стабилен при пазарни колебания, тъй като разчита на дългосрочни партньорства с клиенти и предлага цялостни, комплексни решения, които не се сменят лесно. Софтуерните бизнеси осигуряват повтарящи се приходи и високи маржове, докато директният канал към потребителя (D2C) подобрява рентабилността и стойността на бранда.

Резултати и перспективи за второто тримесечие на 2025 г. по компании

LG Home Appliance Solution (HS) Company
Компанията отчете приходи от 6,59 трилиона KRW и оперативна печалба от 439,9 милиарда KRW за второто тримесечие, което представлява най-силното ѝ второ тримесечие в историята. Въпреки по-слабото потребителско търсене, търговските мита и нарастващите разходи за транспорт, компанията запазва силната си глобална конкурентоспособност. Нейната двупосочна стратегия, насочена едновременно към премиум сегмента и масовия пазар, продължава да носи стабилни резултати. Бизнесът с абонаментен модел също продължава да се разширява бързо. С по-добро управление на процесите и по-гъвкаво производство, компанията успя да ограничи разходите и да поддържа високи финансови резултати, въпреки външните предизвикателства.

Очаква се възстановяването на пазара да продължи с постепенни темпове, на фона на засилена конкуренция. Компанията ще насочи усилията си към разширяване на абонаментния и D2C бизнеса, както и към допълнително оптимизиране на разходите, за да смекчи ефекта от митата в САЩ. Въпреки че се очаква разходите за логистика да намалеят леко спрямо края на 2024 и началото на 2025 г., компанията планира внимателно управление на маркетинговите инвестиции, с цел да запази или надмине нивото на оперативна печалба от миналата година.

LG Media Entertainment Solution (MS) Company
Компанията отчете приходи от 4,39 трилиона KRW за второто тримесечие и оперативна загуба от 191,7 милиарда KRW, основно поради отслабено търсене, довело до по-ниски продажби на телевизори и по-високи маркетингови разходи в отговор на това.

В бъдеще MS ще се фокусира върху повишаване на ефективността във всички бизнес направления. Компанията планира да разшири присъствието си на пазари в Глобалния юг, като Индия, където търсенето остава относително стабилно. Очаква се платформата webOS да продължи своя растеж с нови предложения в области като гейминг и дигитално изкуство.

LG Vehicle Solution (VS) Company
Компанията отчете рекордни приходи за второто тримесечие в размер на 2,85 трилиона KRW и оперативна печалба от 126,2 милиарда KRW - най-високата в историята ѝ. Резултатите се дължат на значителен набор от поръчки и увеличени продажби към автомобилните производители (OEM), особено в Европа.

Значителен принос за нарастването на рентабилността има и стратегическото изместване към премиум системи за инфотейнмънт в превозните средства (IVI), както и подобрената ефективност в производството на компоненти за електрически автомобили и осветителни системи. С поглед към бъдещето, компанията ще продължи да работи за задълбочаване на партньорствата с ключови клиенти, като същевременно ще се стреми да поддържа рентабилността чрез постоянно повишаване на оперативната ефективност.

LG Eco Solution (ES) Company
Компанията постига приходи за второто тримесечие в размер на 2,64 трилиона KRW и оперативна печалба от 250,5 милиарда KRW, което представлява рекордно представяне за този период. Ръстът се дължи на силното търсене на климатици за домашна употреба в Южна Корея, както и на продължаващото разрастване в сегментите за търговски и индустриални HVAC системи. Увеличението в продажбите повиши оперативната ефективност и допринесе за по-добра рентабилност.

С поглед към втората половина на годината, компанията планира да отговори на търсенето за подмяна с високоефективни продукти и да разшири продуктовото си портфолио за подпомагане на дългосрочния растеж. В допълнение, ES ще търси нови възможности в развиващи се сектори като AI центрове за данни, чрез подобряване на търговските HVAC и индустриалните охладителни системи, включително решения за производство на енергия, както и чрез увеличаване на бизнеса си с течностно охлаждане.

 

За LG Electronics, Inc.

LG Electronics е световен иноватор в технологичната и консуматорската електроника с присъствие в почти всяка държава и международен човешки ресурс от над 74 000 души. Четирите бизнес подразделения на  LG - Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Vehicle component Solutions и Business Solutions - са с общ глобален приход от над 80 трилиона корейски вона през 2022 година. LG е водещ производител на потребителски и търговски продукти като телевизори, електродомакински уреди, климатична техника, монитори, роботи в сферата на услугите, автомобилни компоненти, както и висок клас брандове като LG SIGNATURE и LG ThinQ, познати по целия свят. За повече информация относно LG Electronics, моля, посетете www.LGnewsroom.com.