/КРОСС/ Това не е единичен случай. Разберете, това не е нормално, заяви в БНТ „Денят започва" инж. Ангел Попов от Европейския център за транспортни политики по повод катастрофата в София, при която водач с книжка от две седмици и вече седем нарушения се вряза в автобус и причини смъртта на пътник. Според него трагедията е „като капак на всичко това, което става в момента по отношение на пътната безопасност, по отношение на контрола и превенцията към тези млади хора.
Попов повдигна и въпроса за съмнителни назначения в контролните органи. Той цитира сигнал, според който ръководителят на изпитните комисии в София е лице, на което преди време е била отнета книжката за шофиране след употреба на алкохол.
Този човек трябва да бъде лицето на контрола, лицето за примера, подчерта инженерът.
Сигналите, които получават от граждани и служители в сектора, са ежедневни - по думите му, минимум 15 сигнала са само за нарушение в подготовката на младите водачи. Един от тях касае автошкола в Перник, за която се твърди, че не провежда задължителните теоретични часове.
Попов зададе конкретен въпрос към Агенция "Автомобилна администрация": Бил ли е обучаван в тази школа мотористът, който загина миналия понеделник? Не питаме случайно.
Той коментира опитите за премахване на стикерите за годишен технически преглед. Според Попов това е работеща система, която не бива да бъде отслабвана:
Стикерът за годишен технически преглед носи информация, която се чете от контролните органи, подчерта той и добави, че чрез тази система са спрени нерегламентирани автомобили, без катализатори, без платени данъци и глоби.
Относно контрола върху претоварените камиони инж. Попов сподели данни, получени от вкопани кантари, които сочат, че само в една точка са засечени 500 претоварени автомобила за месец.
Попитахме Изпълнителната агенция как проверяват пренатоварените камиони и резултатът е трагичен. В някои области няма нито един съставен акт, разкри той.