Войната по пътищата. Правилата, контролът и отговорността на шофьорите
Секция: БЪЛГАРИЯ
18 Август 2025 08:47
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Войната по пътищата. Правилата, контролът и отговорността на шофьорите

/КРОСС/ Това не е единичен случай. Разберете, това не е нормално, заяви в БНТ „Денят започва" инж. Ангел Попов от Европейския център за транспортни политики по повод катастрофата в София, при която водач с книжка от две седмици и вече седем нарушения се вряза в автобус и причини смъртта на пътник. Според него трагедията е „като капак на всичко това, което става в момента по отношение на пътната безопасност, по отношение на контрола и превенцията към тези млади хора.

Попов повдигна и въпроса за съмнителни назначения в контролните органи. Той цитира сигнал, според който ръководителят на изпитните комисии в София е лице, на което преди време е била отнета книжката за шофиране след употреба на алкохол.

Този човек трябва да бъде лицето на контрола, лицето за примера, подчерта инженерът.

Сигналите, които получават от граждани и служители в сектора, са ежедневни - по думите му, минимум 15 сигнала са само за нарушение в подготовката на младите водачи. Един от тях касае автошкола в Перник, за която се твърди, че не провежда задължителните теоретични часове.

Попов зададе конкретен въпрос към Агенция "Автомобилна администрация": Бил ли е обучаван в тази школа мотористът, който загина миналия понеделник? Не питаме случайно.

Той коментира опитите за премахване на стикерите за годишен технически преглед. Според Попов това е работеща система, която не бива да бъде отслабвана:

Стикерът за годишен технически преглед носи информация, която се чете от контролните органи, подчерта той и добави, че чрез тази система са спрени нерегламентирани автомобили, без катализатори, без платени данъци и глоби.

Относно контрола върху претоварените камиони инж. Попов сподели данни, получени от вкопани кантари, които сочат, че само в една точка са засечени 500 претоварени автомобила за месец.

Попитахме Изпълнителната агенция как проверяват пренатоварените камиони и резултатът е трагичен. В някои области няма нито един съставен акт, разкри той.