Лидл България с първо злато у нас от Investors in People
Секция: ИКОНОМИКА
19 Август 2025 12:14
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Лидл България с първо злато у нас от Investors in People

/КРОСС/ Компанията е единствена в страната със златно отличие от Investors in People - международен стандарт за оценка на работодателски практики.

Лидл България получи златен медал от Investors in People - един от най-престижните международни стандарти с 30-годишна история, който оценява как организациите управляват, развиват и подкрепят своите хора. Компанията е първата и единствена в България, отличена с това високо признание, и единствената от групата на Lidl с подобна награда.

Сертификацията е резултат от независим одит и задълбочено проучване сред служителите, което разглежда три ключови области: лидерство, подкрепа и развитие на екипа. Процесът изследва как тези принципи се прилагат на практика и измерва реалното преживяване на хората в компанията. За Лидл България това означава множество индивидуални интервюта със служители от всички йерархични нива, оценка на текущите процеси и измерване въздействието на инициативите за развитие в компанията. Сред областите с най-високи резултати се открояват:

 

  1. Прозрачност и доверие - служителите виждат Lidl като открит и коректен работодател, наричат го „страхотно място за работа" и споделят, че културата в компанията кара всеки да се чувства уважаван.

  2. Действия в унисон с ценностите - хората виждат етичните принципи на компанията в ежедневната си работа и отбелязват пряка връзка между ценностите и конкретните действия на ръководството.

  3. Насърчаване на иновациите - екипите споделят, че новите идеи се посрещат с интерес и получават подкрепа за реализация, а инициативността е високо ценена.

  4.  Устойчив успех с фокус върху бъдещето - интервюираните са съгласни, че стратегията на компанията е насочена към дългосрочна стабилност и принос към обществото, като се търсят решения, които носят полза както за организацията, така и за общността.

 

Тези резултати потвърждават, че Лидл България устойчиво инвестира в хората си, но и е категорично доказателство, че служителите в компанията също оценяват тази инвестиция и я виждат в ежедневната си работа. Компанията се отличава с редица дългосрочни инициативи в подкрепа на служителите и обществото - програми за обучение и развитие, водещи за сектора условия на заплащане и труд, социално-отговорни политики и активна подкрепа за младежката заетост и многообразието. 

„Lidl културата се усеща навсякъде - това е култура на единство, свързаност и цел.  Тя е подкрепена от целенасочено привличане на „хора, ориентирани към хората". Впечатляващо е не само как ги привличате, но и как поддържате тяхната ангажираност като общност. Ръководният екип в Лидл България играе ключова роля в изграждането и поддържането на тази силна култура, като съчетава видимост, човечност и стратегическо мислене. Вашият проактивен подход по теми като устойчивост, технологии и благосъстояние на служителите, показва визия за бъдещето, която впечатлява и вдъхновява", споделя Гуен Пауъл, одитор и представител на Investors in People.

За Investors in People

Investors in People е глобален стандарт в управлението на хора с над 30-годишна история и над 59 000 сертифицирани организации в 101 държави. Сертификатът е международно признание за работодатели, които последователно и доказано инвестират в своите екипи, а само 29% от акредитираните организации постигат златен стандарт.

 

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 138 магазина в 59 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.