Leapmotor с компактния електрически хечбек B05 на автосалона IAA в Мюнхен
Секция: Автомобили
21 Август 2025 23:07
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Leapmotor с компактния електрически хечбек B05 на автосалона IAA в Мюнхен

/КРОСС/ Подкрепеният от Stellantis китайски автомобилен производител Leapmotor ще представи изцяло електрическия компактен хечбек B05 на автомобилното изложение IAA в Мюнхен следващия месец, заяви финансовият директор Ли Тенгфей. Stellantis държи 20% дял в цялата компания Leapmotor. Stellantis купи дела през 2023 г. за 1,5 милиарда евро (1,75 милиарда долара).

B05 ще се присъедини към свързания с него компактен SUV B10 в Европа следващата година като част от по-широка моделна линия, каза Ли пред анализатори по време на конференцията за приходите на Leapmotor за второто тримесечие на 18 август.

Новият модел е хечбек версия на седана B01, представен на автомобилното изложение в Шанхай през април, и ще се конкурира с компактни електрически автомобили като Volkswagen ID3, MG4, Cupra Born и BYD Dolphin.

Leapmotor е продал 8311 автомобила в Европа през първите шест месеца на годината, според предварителни данни на пазарния анализатор Dataforce. Най-продаван е бил електрическият миниавтомобил T03 с 5870, показват данните, следван от средноразмерния SUV C10. Експортното звено на компанията, Leapmotor International, съвместно предприятие със Stellantis, има за цел да продаде 50 000-60 000 автомобила в световен мащаб тази година, предимно в Европа, каза Ли.

Също така по време на обявяването на приходите, Ли заяви, че прогнозата за продажбите на автомобили в световен мащаб на Leapmotor за цялата година е увеличена до 580 000-650 000, въз основа на перспективите на компанията за третото и четвъртото тримесечие. Това е повече от предишната цел от 500 000 до 600 000 бройки.

Компанията очаква растежът в Европа да се удвои през следващата година, каза Ли. „Общият темп на растеж е постигнат в Китай. Вярваме, че можем да го направим и в чужбина", каза той. Европейското представяне на компанията през втората половина на годината ще бъде подсилено от B10, който беше пуснат в продажба в края на юли на начална цена от 29 900 евро. Доставките за Европа започват през септември.

Очаква се B10 и B05 да бъдат почти идентични по техника, споделяйки задно монтиран електрически двигател и предлагайки литиево-железен фосфат (LFP) батериен пакет с капацитет 56 или 67 киловатчаса. Очаква се по-аеродинамичният хечбек да подобри максималния пробег на B10 от 434 км (270 мили).

Версия с удължен пробег и двигател с вътрешно горене може да бъде предложена и след глобалното пускане на пазара на модела B10 REEV. B10 с удължен пробег ще бъде пуснат на пазара „до края на годината или следващата година", за да се присъедини към C10 REEV, който беше пуснат в продажба в Европа от април, каза Ли.

Производството на B05, който ще бъде пуснат в продажба в Китай през ноември, може да бъде локализирано в Европа от следващата година, като част от плана на Leapmotor за избягване на тарифите на ЕС върху по-популярните си електрически модели. Ли говори за планове за локализиране на модели от „B-серия" в Европа от 2026 г., без да дава конкретна информация. Очаква се B10 да бъде произведен първи, вероятно в завода на Stellantis в Сарагоса, североизточна Испания.

Leapmotor по-късно тази година ще пусне първия от гамата по-големи модели от D-серията, включително SUV и миниван, каза Ли, описвайки първия като „блокбъстър продукт". След това следващата година ще бъде първият от гамата малки автомобили на нова платформа с емблема А, каза Ли.

Leapmotor достигна печалба през първата половина на 2025 г., след като продажбите скочиха, което го направи едва вторият от китайските стартиращи компании за електрически превозни средства, фокусирани върху „нова енергия", който постигна тази цел, каза Ли по време на разговора.

Li Auto е единственият друг автомобилен производител в групата, която включва Xpeng и Nio, който реализира печалба. Xiaomi е печеливша, но електрическите автомобили засега остават малка част от по-широкия бизнес с потребителска електроника на компанията.

 

Източник: auto-press.net