/КРОСС/ Говорим за автомобили на немската марка с PHEV инсталации и серийни хибридни системи от типа „удължаване на пробега". Съответното предложение все още се обсъжда.
Много световни автомобилни производители преди това заложиха на бързото развитие на електрическите превозни средства. Това изчисление всъщност не се сбъдна: търсенето на „зелен" транспорт не нарастваше с темповете, които компаниите очакваха. В резултат на това много от тях, включително Mercedes-Benz, трябваше да променят стратегиите си „в движение". Актуализираният план, по-специално, предполага удължаване на живота на автомобилите с двигатели с вътрешно горене.
Както съобщава британското издание Autocar , позовавайки се на собствен източник, запознат със ситуацията, Mercedes-Benz в момента води активни преговори за възможността за използване на бензинови двигатели на BMW в бъдещите си автомобили. Отбелязва се, че двата производителя в момента са „на високо ниво на планиране". Окончателното решение най-вероятно ще бъде взето през следващите месеци, а официално съобщение може да бъде направено преди края на 2025 г.
Немското издание Manager Magazin първо съобщи за потенциалното сътрудничество между Mercedes-Benz и BMW . Според предварителни данни, като част от сделката, баварците ще предоставят ново поколение на своите бензинови двигатели за няколко модела с лога с трилъчева звезда: CLA, GLA, GLB, C-Class, E-Class, GLC.
Освен това, този проект може да повлияе на предстоящия нов продукт, който в момента е известен под работното заглавие Little G. Припомнете си, че слухът, че „по-малкият брат" на Mercedes-Benz G-Class може да получи двигател с вътрешно горене, се появи, след като стана известно, че G 580 с EQ Technology се проваля на пазара. „Зелената Gelika" с нескромна цена показа слаб резултат в Европа и практически никакви резултати в Южна Корея и Китай.
Изданието отбелязва, че споразумението между конкуриращите се компании се формализира като „стратегическа стъпка за намаляване на разходите за разработка". То би могло да осигури на Mercedes-Benz двигатели, отговарящи на екологичния стандарт Euro 7, което ще позволи на модела да продължи да произвежда модели с двигатели с вътрешно горене (и следователно да запази голяма част от аудиторията си).
Освен това, споразумението би помогнало на Mercedes да разшири гамата си от PHEV агрегати и серийни хибридни системи от типа „range extender" без допълнителни значителни инвестиции, които биха били необходими за разработването на нови бензинови четирицилиндрови двигатели. Заслужава да се отбележи, че в момента немският производител разполага с 1,5-литров турбо четирицилиндров M252, произведен в Китай в съоръженията на съвместното предприятие на Geely и Renault. Според запознати обаче този двигател е подходящ за MHEV системи, но не е проектиран за използване в пълноценни хибридни агрегати.
Според предварителни данни, BMW може да сподели с Mercedes-Benz 2.0-литров турбо четирицилиндров двигател, който ще бъде производно на сегашния двигател B48. Възможно е впоследствие германските компании да пуснат съвместен завод за двигатели в Съединените щати, което ще позволи на производителите да намалят разходите си за плащане на мита.