Спасяването на кутии с храна – новата мода сред варненци
Секция: ЛЮБОПИТНО
22 Август 2025 18:21
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Спасяването на кутии с храна – новата мода сред варненци

/КРОСС/  Варна има нов хит и той не е поредната модерна напитка или ресторант, а кутии с храна на супер цена, които изчезват по-бързо, отколкото можете да кажете „намаление".

Доскоро устойчивото потребление звучеше като тема за еко форуми и студентски дискусии. Днес обаче то е част от ежедневието на все повече хора особено на младите, които искат не просто да пазаруват, а да знаят откъде идва храната им, как е произведена и най-важното - да не се изхвърля, ако остане непродадена.

В Kaufland и приложението Foodobox явно знаят как да накарат клиентите да се усмихнат. Те предлагат кутии-изненада, пълни с качествени пакетирани продукти, чиито срок на годност наближава (но изтича след поне 3 дни). В една кутия може да има дори 10-12 отделни продукта.

Средно с 47% по-евтини и достъпни само през мобилното приложение, тези кутии идват в три „вкуса" - сладки изкушения, основни храни или напитки. Всяка покупка означава две неща - спестени пари и спасена храна.

От края на юни варненци вече участват в мисията „Спаси храна" в три хипермаркета на веригата в града - Kaufland Възраждане, Kaufland Трошево и Kaufland  Вл. Варненчик. Само за първия месец бяха спасени над 50 кутии като клиентите са спестили почти 300 лв. 

От началото на партньорството на Kaufland с Foodobox досега инициативата е спасила от изхвърляна на боклука над 1 тон храна, а клиентите са си спестили близо 3000 лв. Не е чудно, че все повече хора си казват: „Защо да плащам повече, когато мога да получа вкусна изненада и да помогна на планетата?"

За Kaufland България:

Kaufland България е търговската верига на дребно с най-богат асортимент от 24 хил. хранителни и нехранителни стоки.  Годишният оборот на компанията е от над 2 млрд. лв. Тя е един от най-големите частни работодатели в страната с екип от близо 7900 служители. През 2025 г. компанията разполага с 69 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната" се ангажира с различни социални и екологични дейности - от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.