/КРОСС/ Френската марка Peugeot, част от корпорацията Stellantis, представи рестайлирания хечбек и комби 308 от трето поколение, чиито продажби на европейския пазар ще започнат тази есен.
Peugeot 308 навлезе в третото си поколение през 2021 г. , запазвайки предишната модулна платформа EMP2, към която самата Stellantis не успя (или не пожела) да „прикачи" механично задвижване на всички колела, но успя да я електрифицира напълно (първоначално EMP2 не беше предназначена за електрически превозни средства) - електрическата версия на E-308 дебютира през 2022 г.
Според JATO Dynamics, миналата година Peugeot 308 е продаден в Европа в количество от 91 700 бройки, което е само с 3% по-малко от продажбите през 2023 г., но тази година кривата на търсенето започва да се огъва по-рязко: през първите шест месеца са продадени 38 572 бройки (-25% спрямо същия период на миналата година). За сравнение, продажбите на VW Golf през януари-юни възлизат на 104 162 бройки (-17%), Skoda Octavia - 81 260 бройки (-21%), Toyota Corolla - 57 880 бройки (-18%), Ford Focus - 38 511 бройки (-19%). Рестайлингът, както обикновено, би трябвало да стимулира потребителския интерес към „триста и осмия".
Рестайлингът на Peugeot 308 беше икономичен и засегна всъщност само предницата, която загуби ефектните, но вече донякъде скучни фарове с ивици и получи вместо това не по-малко изтъркана от китайските другари двустепенна оптика. Долният слой фарове (дълги светлини) обаче е елегантно врязан в потъмнените „уши" на предната броня и не е ярък. Радиаторната решетка също стана двустепенна, горният слой има светещи зъби. Емблемата с вграден радар в скъпите нива на оборудване също свети с мека бяла светлина. Освен това е актуализиран дизайнът на джантите (17- или 18-инчови), а цветовата палитра е разширена. Задната част остана без актуализации.
Интериорът е все същият, дори не са подготвени нови довършителни материали за него, но графиката на екрана с инструменти е актуализирана (става по-визуална) - вече стандартна за всички нива на оборудване.
В момента за обновеното Peugeot 308 са обявени четири силови агрегата - два хибридни, електрически и дизелов. Дизеловият 1,5-литров двигател произвежда 130 к.с. и е куплиран с 8-степенна хидромеханична "автоматична", като вече няма версия с ръчна скоростна кутия. Младшият хибрид е без цокъл, състои се от 1,2-литрова бензинова "турбо-тройка", 48-волтов електрически мотор, вграден в 6-степенна "робот" с два съединителя, и буферна батерия, като максималната обща мощност е 145 к.с.
По-старият хибрид, който може да се зарежда от външен източник, е станал по-мощен: беше 180 к.с. - сега е 195 к.с. 1,6-литровият бензинов турбо двигател в такъв хибрид произвежда същите 150 к.с., но мощността на единствения тягов електродвигател се е увеличила от 110 на 125 к.с., 8-степенната хидромеханична „автоматика" е отстъпила място на по-икономичния 7-степенен „робот" с два съединителя. Капацитетът на тяговата батерия е увеличен от 12,4 на 17,2 kWh, максималният пробег на електрическа тяга без включване на двигателя с вътрешно горене вече е 85 км според цикъла WLTP.
Електрическата версия на E-308 запази същия електродвигател със 156 к.с., но получи по-вместима 400-волтова батерия с 58,4 kWh вместо предишните 54 kWh. Максималният пробег с едно зареждане се увеличи от 415 на 450 км според цикъла WLTP. Максималната мощност на зареждане е същата - скромните 100 kW, можете да презаредите батерията от 20% до 80% за 32 минути. Водещите китайски автомобилни производители биха се засрамили да пуснат на пазара електрически автомобил с такава батерия през 2025 г., но Stellantis очевидно смята, че ще се справи.
Цените на обновения Peugeot 308 все още не са обявени. Хечбекът преди рестайлинга струва в Германия от 34 110 евро, комбито - от 35 140 евро.
Източник: Kolesa.ru