Рестайлинг за Peugeot 308: дискретни промени отвън, големи новости под капака
Секция: Автомобили
27 Август 2025 16:16
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Рестайлинг за Peugeot 308: дискретни промени отвън, големи новости под капака

/КРОСС/ Френската марка Peugeot, част от корпорацията Stellantis, представи рестайлирания хечбек и комби 308 от трето поколение, чиито продажби на европейския пазар ще започнат тази есен.

Peugeot 308 навлезе в третото си поколение през 2021 г. , запазвайки предишната модулна платформа EMP2, към която самата Stellantis не успя (или не пожела) да „прикачи" механично задвижване на всички колела, но успя да я електрифицира напълно (първоначално EMP2 не беше предназначена за електрически превозни средства) - електрическата версия на E-308 дебютира през 2022 г.

Според JATO Dynamics, миналата година Peugeot 308 е продаден в Европа в количество от 91 700 бройки, което е само с 3% по-малко от продажбите през 2023 г., но тази година кривата на търсенето започва да се огъва по-рязко: през първите шест месеца са продадени 38 572 бройки (-25% спрямо същия период на миналата година). За сравнение, продажбите на VW Golf през януари-юни възлизат на 104 162 бройки (-17%), Skoda Octavia - 81 260 бройки (-21%), Toyota Corolla - 57 880 бройки (-18%), Ford Focus - 38 511 бройки (-19%). Рестайлингът, както обикновено, би трябвало да стимулира потребителския интерес към „триста и осмия".

Рестайлингът на Peugeot 308 беше икономичен и засегна всъщност само предницата, която загуби ефектните, но вече донякъде скучни фарове с ивици и получи вместо това не по-малко изтъркана от китайските другари двустепенна оптика. Долният слой фарове (дълги светлини) обаче е елегантно врязан в потъмнените „уши" на предната броня и не е ярък. Радиаторната решетка също стана двустепенна, горният слой има светещи зъби. Емблемата с вграден радар в скъпите нива на оборудване също свети с мека бяла светлина. Освен това е актуализиран дизайнът на джантите (17- или 18-инчови), а цветовата палитра е разширена. Задната част остана без актуализации.

Интериорът е все същият, дори не са подготвени нови довършителни материали за него, но графиката на екрана с инструменти е актуализирана (става по-визуална) - вече стандартна за всички нива на оборудване.

В момента за обновеното Peugeot 308 са обявени четири силови агрегата - два хибридни, електрически и дизелов. Дизеловият 1,5-литров двигател произвежда 130 к.с. и е куплиран с 8-степенна хидромеханична "автоматична", като вече няма версия с ръчна скоростна кутия. Младшият хибрид е без цокъл, състои се от 1,2-литрова бензинова "турбо-тройка", 48-волтов електрически мотор, вграден в 6-степенна "робот" с два съединителя, и буферна батерия, като максималната обща мощност е 145 к.с.

По-старият хибрид, който може да се зарежда от външен източник, е станал по-мощен: беше 180 к.с. - сега е 195 к.с. 1,6-литровият бензинов турбо двигател в такъв хибрид произвежда същите 150 к.с., но мощността на единствения тягов електродвигател се е увеличила от 110 на 125 к.с., 8-степенната хидромеханична „автоматика" е отстъпила място на по-икономичния 7-степенен „робот" с два съединителя. Капацитетът на тяговата батерия е увеличен от 12,4 на 17,2 kWh, максималният пробег на електрическа тяга без включване на двигателя с вътрешно горене вече е 85 км според цикъла WLTP.

Електрическата версия на E-308 запази същия електродвигател със 156 к.с., но получи по-вместима 400-волтова батерия с 58,4 kWh вместо предишните 54 kWh. Максималният пробег с едно зареждане се увеличи от 415 на 450 км според цикъла WLTP. Максималната мощност на зареждане е същата - скромните 100 kW, можете да презаредите батерията от 20% до 80% за 32 минути. Водещите китайски автомобилни производители биха се засрамили да пуснат на пазара електрически автомобил с такава батерия през 2025 г., но Stellantis очевидно смята, че ще се справи.

Цените на обновения Peugeot 308 все още не са обявени. Хечбекът преди рестайлинга струва в Германия от 34 110 евро, комбито - от 35 140 евро.

Източник: Kolesa.ru