Браншът е готов да съдейства на държавата за създаване на регулация за водните атракциони
Секция: БЪЛГАРИЯ
30 Август 2025 18:01
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Браншът е готов да съдейства на държавата за създаване на регулация за водните атракциони През седмицата стана ясно, че държавата готви реформа в атракционите по морето след инцидент, при който загина 8-годишно дете.

/КРОСС/ 78 моторно-водни атракционни услуги се предлагат само по Южното Черноморие.

„По сертификация на сбруята й дават около 1,5 т и решихме да вдигнем двигател 550 кг, нямаше проблем. Не може това да се скъса от дете 25-30 кг. Амортизацията е максимално 5-6 години, но на 3-ата година трябва да мине проверка. Ежедневната проверка е най-важна. Хората на лодката отговарят изцяло какво има на нея", посочи Георги Тодоров, член на Българската парасейлинг асоциация.

„Коланът има около 1300-1500 кг, той е тройно-четворно подсигурен. На най-слабото място е 816 кг издържа карабината", каза още той.

По думите му проверката на лодката се извършва от екипажа. Няма институция, която да проверява.

Според Георги Тодоров най-лесно е „Морска администрация" да проверява, но по думите му те не разбират от парашути.

Браншът е готов да помогне на държавата да създаде правила за регулация на този тип услуги. Според изискването, което съществува в момента, трябва един от двамата на лодката да е инструктор по парасейлинг.

Прокъсвания, разнищвания, неработеща пружина на карабинера са знаци, които показват неправилна експлоатация на атракциона, казват специалистите.

„Основното, за което трябва да следим, са носещият колан и карабината. Не трябва да са прокъсани", посочва Теодор Огнянов от Българската парасейлинг асоциация.

По думите му мерките трябва да се обмислят добре и от бранша са готови да съдействат с предложения от практиката, за да могат да бъдат максимално ефективни.