/КРОСС/ Tesla е загубила 183 милиона долара повече, отколкото би загубила, ако беше приела първоначалното предложение за споразумение от 60 милиона долара за фатална катастрофа през 2019 г., включваща един от автомобилите Model S с автопилот на производителя. След като Tesla отхвърли предложението за споразумение, предложено на 30 май, журито присъди на наследниците на Найбел Бенавидес Леон, която загина в колата на марката, и нейния тежко ранен приятел, Дилин Ангуло, общо 129 милиона долара обезщетение, заедно с 200 милиона долара наказателни щети. Tesla беше обявена за отговорна за 42,6 милиона долара от обезщетението и всички наказателни щети.
Сумата на отхвърленото предложение за споразумение беше разкрита в дело на адвокат на ищеца, подадено тази седмица във федерален съд в Маями, Флорида, където адвокати поискаха Tesla да плати съдебните хонорари на ищците от 30 май, според Ройтерс. След като отхвърли предложението за споразумение от 30 май, Tesla отговори с по-ниска сума за споразумение, която включваше споразумение за неразкриване на информация.
В петък адвокатите на Tesla подадоха искане за отмяна на присъдата или, алтернативно, за ново дело. Адвокатите на Tesla твърдят, че присъдата е прекомерна и че техният софтуер не е отговорен за катастрофата. Адвокатите на автомобилния производител твърдят, че на жертвите не е трябвало да се позволява да представят показания по време на процеса от главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск, което подкрепя твърдението на адвокатите на ищците, че Мъск е преувеличил възможностите на софтуера, което е довело до невнимание на водача.
Адвокатите на Tesla също така смятат, че ищците не е трябвало да бъдат одобрени да споделят доказателства, че производителят е укрил данни за катастрофата, описвайки информацията като неподходяща. Тези данни, представени на журито миналия месец, бяха открити от самопровъзгласил се хакер, нает от ищците, след като те декодираха съдържанието на чип, възстановен от Model S. Впоследствие Tesla заяви, че е притежавала данните на сървърите си през цялото време, след като първоначално твърдеше друго. Тези данни показват точно това, което камерите на Model S са засекли преди катастрофата.
Адвокатите на Tesla описаха катастрофата от 2019 г. като: „Трагедия, която е изцяло дело на шофьор, който е бил безразсъден до крайност, като е игнорирал или пренебрегвал всяка функция за безопасност в колата си. Ако присъдата бъде оставена в сила, тя ще охлади иновациите, ще навреди на безопасността на движението и ще прикани бъдещи журита да наказват производителите, които пускат на пазара нови функции за безопасност", добавиха адвокатите на Tesla.
Катастрофата от 2019 г. е с Tesla Model S, работеща със софтуер за автопилот, който прелита през знак „Стоп" и удря паркирания Chevrolet Tahoe на жертвите, докато те са стоели до него. Шофьорът е протягал ръка към изпуснатия си телефон на пода, докато е преминавал през кръстовището.
Tesla вероятно би искала да има машина на времето, след като е отхвърлила първоначалното предложение за споразумение от 60 милиона долара на 30 май. След като по-ниското контрапредложение на Tesla се провали и съдът разпореди споразумение от 242,6 милиона долара, автомобилният производител и неговите адвокати искат съдът да отмени присъдата или да разпореди ново дело.
Изглежда обаче, че Tesla води трудна битка за постигане на целите си. Например, твърдението на автомобилния производител, че възстановените данни за катастрофата с Autopilot са неподходящи, изглежда объркващо, особено като се има предвид специфичността на данните. Освен това решението на Tesla да отрече да има данните, само за да признае по-късно обратното, вероятно е било ключов фактор при формирането на решението на съдебните заседатели.
Източник: auto-press.net