Доц. д-р Милена Ангелова модерира третата среща от Националната кампания за въвеждане на еврото
Секция: ИКОНОМИКА
05 Септември 2025 16:03
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Доц. д-р Милена Ангелова модерира третата среща от Националната кампания за въвеждане на еврото

/КРОСС/ Доц. д-р Милена Ангелова, главен секретар на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) и заместник-председател на Икономическия и социален съвет (ИСС) модерира третата информационна среща от Национална кампания за въвеждане на еврото в България. Събитието се проведе в Пловдив и събра на едно място представители на институциите, местната власт, бизнеса и гражданите.

„Целта на тази среща е да отговорим на всички въпроси и да не оставим нито един без отговор. Важно е, че сме си подали ръце -  представителите на държавни и местни институции, на изпълнителната власт и на гражданското общество. Достоверната информация е единственото, което може да преодолее дезинформацията, слуховете и догмите, които съществуват", каза заместник-председателят на ИСС доц. д-р Милена Ангелова.  

Подобни информационни събития са разговор за това как процесът да бъде по-плавен и безпроблемен, коментира и заместник -министърът на финансите Методи Методиев.

„Членството ни в еврозоната е възможност и предпоставка за по-добър, по-ускорен и по-догонващ растеж. Всички усилия на хората в тази зала имат своя измерител на успех - подкрепата за членството в еврозоната продължава да расте и то с по-голямата информираност на хората, което означава, че сме на правилен път", каза заместник-министър Методиев.

„Независимостта на централната банка е гарант за стабилността на икономическите политики и за развитието на икономиката в страната -  било то преди или след приемането на еврото. Важно от страна на БНБ е да осигурим, че всеки гражданин, всяка фирма, ще разполага с необходимия обем банкноти и монети. По отношение на банките заедно с КЗП ще следим за това да не се променят лихвени проценти и такси по договорите, сключени преди приемането на еврото. Работим съвместно с МВР за превенция за разпространение на фалшиви банкноти", каза и Маринела Петрова - съветник на управителя на БНБ.

Националната кампания за въвеждане на еврото в България има за цел да предостави на бизнеса и обществото ясна и достоверна информация за ключовите етапи и срокове на въвеждането на еврото. Водещите институции - Министерството на финансите, Българската народна банка, Министерството на икономиката и индустрията, Комисията за защита на потребителите, НАП, КФН, НОИ и др. - участват със свои експерти, които ще бъдат на разположение за въпроси и дискусии.

Партньори в инициативата са Икономическият и социален съвет, Националното сдружение на общините, работодателските и синдикалните организации, Асоциацията на банките в България и др.

Срещи от кампанията ще се проведат във всички областни градове в страната, като целта е да бъде осигурена достоверна информация и да се отговори на всички въпроси, свързани с въвеждането на еврото в България.