Проф. Олег Асенов: 900 са нарушителите за първите часове. Рекордьорът нарушител през денонощието е с 222 км/ч
Секция: БЪЛГАРИЯ
07 Септември 2025 11:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Проф. Олег Асенов: 900 са нарушителите за първите часове. Рекордьорът нарушител през денонощието е с 222 км/ч

/КРОСС/ 900 са нарушителите за първите часове, откакто тол камерите вече засичат средната скорост, съобщи в „Тази неделя" по бТВ директорът на Националното тол управление проф. Олег Асенов.

Средната интензивност е четирима нарушители в минута, което е висока интензивност.

В тъмната част на денонощието нарушенията са повече от два пъти в сравнение със светлата част на денонощието, сочат още данните.

„Ако за средна скорост в тестовите периоди регистрирахме между 1% и 0,8%, на базата на данните в момента са 2,3% за тази нощ", обясни проф. Асенов.

„От 582-ма нарушители имаме 64 тежкотоварни камиона, които са с превишена скорост, като най-високата скорост, отчетена за камион, е 162 км/ч на АМ „Тракия". Ограничението за тировете е 90 км/ч", посочи той.

Рекордьорът, който е засечен тази нощ, се е движил с 222 км/ч. Той е минал с тази скорост покрай отбивката за Ихтиман. За това нарушение законът предвижда глоба от 850 лв.

Най-много нарушители тази нощ е имало по отсечката Добри Дъбник - Телиш.

„Много често говорим за тази отсечка и отново там, на току-що ремонтиран участък, имаме 193-ма нарушители", каза директорът на Националното тол управление.

„Средната скорост е по-скоро превантивна мярка. Тя е модел за формиране на нов тип отговорност във водачите. В съседните държави като Сърбия и Турция виждаме, че тя действа много ефективно върху пътния травматизъм", посочи той.

„19,7% е увеличението на интензивността на трафика, особено през месеците от април досега. Рисковият фактор интензивност и плътност на трафика също влияе върху катастрофите и травматизма", обясни проф. Олег Асенов.

По думите му всяка катастрофа и събитие на пътя е резултат от действия на различни видове рискови фактори и плътността на трафика е един от тях.