Министър Вълчев: Българските ученици по-скоро имат проблем с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата
Секция: БЪЛГАРИЯ
11 Септември 2025 12:19
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Министър Вълчев: Българските ученици по-скоро имат проблем с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата

/КРОСС/ Българските ученици по-скоро имат проблем с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев в Благоевград, където се състоя информационна среща, част от Националната информационна кампания за въвеждане на еврото в България.

"Финансовите и паричните отношения са значителна част от нашия живот. Последните промени в учебните програми бяха преди девет години и тогава бяха заложени теми, свързани с финансовата грамотност", заяви Вълчев.

"В учебните програми има заложени теми за бюджет, кредити, приходи и разходи. Това не означава, че са достатъчно. Могат да бъдат засилени и ние го предвиждаме при бъдещите промени в учебните програми", добави просветният министър.

"Тези допълнителни компетентности бяха заложени в новите учебни програми, но проблемът с българските ученици е по скоро с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата", заяви Красимир Вълчев.