Забавни игри от Yettel учат деца и родители на дигитална безопасност в Mall of Sofia на прага на новата учебна година
Секция: Технологии
12 Септември 2025 10:17
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Забавни игри от Yettel учат деца и родители на дигитална безопасност в Mall of Sofia на прага на новата учебна година Посетителите ще се запознаят с най-често срещаните рискове онлайн и ще получат практични насоки как да се справят с тях

/КРОСС/ Как да навигират безопасно в интернет и да се предпазват от различните опасности онлайн - това ще научат чрез интерактивни игри и преживявания от Yettel посетителите на Back 2 School събитието в столичния Mall of Sofia на 13 септември (събота). В часовете от 12:00 ч. до 16:00 ч. в близост до входа откъм улица Осогово, телекомът ще помага на деца и родители да се ориентират по-добре в дигиталното пространство, като ги предизвика чрез специални тематични инсталации да се справят с различни ситуации в онлайн среда и да разпознават вредно или подвеждащо съдържание.

В обособения кът на Yettel подрастващите ще могат да се превърнат в истински дигитални скаути. Една от задачите им ще бъде да тестват знанията и преценката си коя информация е чувствителна и не трябва да бъде споделяна в интернет. Освен това, децата ще разрешават различни казуси, свързани със сигурността онлайн, като обяснят какви действия биха предприели в определени ситуации, а също така и ще се сблъскат с предизвикателство да различават истински от фалшиви новини в интернет. 

Кампанията „Back 2 School: Време е за нови приключения!" се организира от търговския център, за да улесни родители и деца, като им даде възможност да се подготвят с всичко необходимо за новата учебна година на едно място благодарение на множество атрактивни предложения и специални оферти. Партньорството с Yettel и кампанията за дигитална безопасност на децата Digital Scouts дава добавена стойност, като чрез игра ще помогне на стотици деца и родители да научат повече за опасностите в интернет и справянето с тях. За онези, които разрешат правилно предизвикателствата, са предвидени поощрителни награди.

С участието в семейната инициатива на прага на новата учебна година, телекомът се стреми да предаде на подрастващите важни послания и да изгради у тях ключови дигитални умения, важни за безопасността им в интернет като критично мислене, разпознаване на заплахи и подвеждащо съдържание, защита на личните данни и др. Подобни възможности са чудесни, за да се ангажират и  родителите и да бъдат подкрепени в усилията им за изграждането на здравословни дигитални навици и умения у децата.

Кампанията Digital Scouts е част от дългосрочната инициатива на Yettel „Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения". Дигиталното образование на младите е кауза на компанията в полза на обществото вече повече от 17 години, като ангажиментът е всяка година да се достигнат 40 000 деца по темите за онлайн безопасността, както и да се подпомогнат 10 000 души в развитието на техните дигитални умения и компетенции. През 2024 г. тези цели се преизпълват, като Yettеl успява да подкрепи над 82 000 души в усвояването на нови знания за защита в интернет и съвременните технологии.

 

За Yettel:

Yettel е част от e& PPF Telecom Group - партньорство между PPF Group и Emirates Telecommunication Group (e&), фокусирано върху предоставянето на отлични телекомуникационни услуги и дигитално потребителско изживяване за клиентите в Централна и Източна Европа. 

В България Yettel свързва над 3 милиона потребители с хора, устройства и бизнеси. Компанията има повече от 180 магазина, а мобилната ѝ мрежа покрива над 99% от населението на страната.

През 2022 г. Yettel обяви своята дългосрочна Стратегия за устойчиво развитие. С нея телекомът си поставя ясни и измерими цели в четири ключови области - околна среда, хора, технологии за устойчиво бъдеще и управление, основано на почтеност и прозрачност. За отчитането на годишните резултати компанията следва световно признати стандарти за докладване на Global Reporting Initiative (GRI).

Повече информация за Стратегията за устойчиво развитие и годишните доклади на Yettel България: https://www.yettel.bg/bg/ustoychivo-razvitie