Китайски стартъп атакува Европа с микроавтомобили
Секция: Автомобили
20 Септември 2025 19:21
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Китайски стартъп атакува Европа с микроавтомобили

/КРОСС/ Китайските марки електрически превозни средства, водени от BYD, печелят европейските клиенти с елегантни, високотехнологични модели на конкурентни цени. Сега един стартъп се стреми да навлезе на по-скромен пазар в Стария континент - микроавтомобилите.

Двата нови изцяло електрически модела „Alumi" на Linktour Automotive - L6e и L7e - са с дължина малко над 2600 мм и имат максимална скорост съответно от 45 км/ч и 90 км/ч. Двувратите превозни средства технически са моторизирани четириколки, което означава, че са освободени от вносните тарифи на Европейския съюз за електрически превозни средства, въведени миналата година.

Дори с митата, китайските производители на електрически превозни средства печелят все по-голям дял от европейския пазар, като използват по-евтиното си производство, за да поддържат разумни продажни цени. Разширяването в чужбина е приоритет за все по-голям брой от тях, тъй като ожесточената конкуренция и мерките срещу агресивните отстъпки у дома натежават върху перспективите им за продажби.

„От самото начало сме фокусирани върху задграничния пазар", каза главният изпълнителен директор на Linktour Уилям Танг в интервю на автомобилното изложение IAA в Мюнхен миналата седмица. „Нямаме тежкия багаж на вътрешния пазар."

Въпреки това, европейските планове на Linktour имат предизвикателства. Микроавтомобилите са популярни в региона и китайската марка ще се изправи срещу по-известни марки като Citroen и Renault, които предлагат микро електромобили с две врати и две места.

Автомобилите от серията L ще бъдат пуснати на пазара за първи път в Италия през ноември, а Linktour се стреми към продажби от 20 000 в цяла Европа през следващата година. Танг отказа да посочи цени за новите модели, но каза, че те ще бъдат „конкурентни" на пазара. Citroen Ami започва от около 7990 евро, а Renault Mobilize Duo се продава за около 9000 евро.

L6e на Linktour има максимален пробег от 120 километра, а L7e има пробег от 180 км. Поради малкия си размер, те могат да се зареждат у дома, използвайки стандартен контакт, и разполагат с 10,25-инчов сензорен екран и 5-инчов интелигентен панел за основни функции като CarPlay и дистанционно управление.

Автомобилният производител също така залага на това, че иновативната му конструкция може да спечели клиентите. Превозните средства интегрират батерийните клетки директно в структурата си, което повишава безопасността и управлението. А L-серията е първата в своя клас, която използва изцяло алуминиева рамка, която тежи по-малко от 100 килограма - 45% намаление на теглото спрямо каросериите на стоманена основа, което подобрява енергийната ефективност, според компанията.

Това прави моделите и тестов случай за Shandong Weiqiao Pioneering Group, компанията майка на производителя на алуминий China Hongqiao Group, както и за Linktour. Автомобилните производители в цялата индустрия търсят начини за създаване на по-леки, високопроизводителни и устойчиви на корозия сплави за пазара на електрически превозни средства. Shandong Weiqiao заяви, че доставя продукти на BYD и Xiaomi.

Освен микроавтомобилите от серията L, Linktour планира постепенно да въведе по-големи превозни средства на пазари като Обединеното кралство и Близкия изток, каза Танг, добавяйки, че следващият продукт ще бъде изграден с по-дълга, по-стандартна колесна база.

„Тарифите не са най-голямата ни грижа в момента", каза Танг. „Истинското предизвикателство е да спечелим приемането на потребителите."

I

Източник: auto-press.net