Старт на „Ти и Lidl“: граждански организации могат да кандидатстват за финансиране на проектни идеи
Секция: ЛЮБОПИТНО
23 Септември 2025 13:59
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Старт на „Ти и Lidl“: граждански организации могат да кандидатстват за финансиране на проектни идеи

/КРОСС/ От днес до 19 октомври Lidl ще отделя по 5 ст. за всеки касов бон във фонд за подкрепа на одобрените проекти

Лидл България дава старт на осмото издание на своята най-голяма социално отговорна инициатива „Ти и Lidl". От днес до 31 октомври граждански организации, фондации, училищни настоятелства, читалища, младежки групи, журналисти и регионални медии могат да кандидатстват за финансиране със своите проектни идеи чрез онлайн формуляр на www.ti.lidl.bg

За събирането на фонда, с който ще бъдат подкрепени одобрените проекти,  както винаги принос ще имат и клиентите. За периода от 23 септември до 19 октомври, за всяка касова бележка, Lidl ще дарява по 5 стотинки. Така, докато пазаруват, клиентите на веригата помагат. 

„Щастливи сме, че през годините инициативата се превърна в двигател за промяна в десетки общности. Нашата цел винаги е била да създаваме дългосрочно въздействие, което променя средата и вдъхновява хората. Надявам се тази година още повече граждански организации да разпознаят в програмата възможност да реализират своите идеи.", каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

„Ти и Lidl" финансира идеи с реална стойност за обществото в пет направления:

 

 #BeGreen - опазване на околната среда

 

 #BeLocal - култура, изкуство и историческо наследство

 

 #BeActive - активен начин на живот и граждански активизъм

 

 #BeFair - социално равенство и приобщаване

 

 #BeVocal - медийни и журналистически проекти

 

За поредна година ще бъдат подкрепени и инициативи, създадени и реализирани от младежи. 

Всички получени проекти ще преминат през тристепенно оценяване - по административни критерии, преглед от жури от независими експерти и от жури от служители на Лидл България. 

През 2024 г. програмата подкрепи 40 проекта с общ фонд от 370 000 лв., като се очаква въздействието им да достигне до близо 2 милиона души в 20 населени места. В 10 от градовете за първи път има проекти по инициативата,  което разширява нейния обхват и социално влияние. 

В новото издание своята роля ще продължи и „Детективът на доброто" Георги Ненов. Той ще се среща с хората, които реализират одобрените проекти и ще разказва техните истории. 

Всички, които имат идея как да подобрят живота в своята местна общност - могат да кандидатстват на ti.lidl.bg

 

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 139 магазина в 59 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.