/КРОСС/ От днес до 19 октомври Lidl ще отделя по 5 ст. за всеки касов бон във фонд за подкрепа на одобрените проекти
Лидл България дава старт на осмото издание на своята най-голяма социално отговорна инициатива „Ти и Lidl". От днес до 31 октомври граждански организации, фондации, училищни настоятелства, читалища, младежки групи, журналисти и регионални медии могат да кандидатстват за финансиране със своите проектни идеи чрез онлайн формуляр на www.ti.lidl.bg.
За събирането на фонда, с който ще бъдат подкрепени одобрените проекти, както винаги принос ще имат и клиентите. За периода от 23 септември до 19 октомври, за всяка касова бележка, Lidl ще дарява по 5 стотинки. Така, докато пазаруват, клиентите на веригата помагат.
„Щастливи сме, че през годините инициативата се превърна в двигател за промяна в десетки общности. Нашата цел винаги е била да създаваме дългосрочно въздействие, което променя средата и вдъхновява хората. Надявам се тази година още повече граждански организации да разпознаят в програмата възможност да реализират своите идеи.", каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
„Ти и Lidl" финансира идеи с реална стойност за обществото в пет направления:
#BeGreen - опазване на околната среда
#BeLocal - култура, изкуство и историческо наследство
#BeActive - активен начин на живот и граждански активизъм
#BeFair - социално равенство и приобщаване
#BeVocal - медийни и журналистически проекти
За поредна година ще бъдат подкрепени и инициативи, създадени и реализирани от младежи.
Всички получени проекти ще преминат през тристепенно оценяване - по административни критерии, преглед от жури от независими експерти и от жури от служители на Лидл България.
През 2024 г. програмата подкрепи 40 проекта с общ фонд от 370 000 лв., като се очаква въздействието им да достигне до близо 2 милиона души в 20 населени места. В 10 от градовете за първи път има проекти по инициативата, което разширява нейния обхват и социално влияние.
В новото издание своята роля ще продължи и „Детективът на доброто" Георги Ненов. Той ще се среща с хората, които реализират одобрените проекти и ще разказва техните истории.
Всички, които имат идея как да подобрят живота в своята местна общност - могат да кандидатстват на ti.lidl.bg.
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 139 магазина в 59 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.