/КРОСС/ С началото на новата учебна година стартира и новият цикъл събития на инициативата „Зелено дете", насочена към ученици между 10 и 14 години
„Зелено дете" се провежда от Елена Брусарска, посланик на Европейския климатичен пакт, и маркетинг агенция HIBRID, основана от нея и специализирана в сферата на зеления маркетинг. Инициативата вече има над 300 деца участници и от тази учебна година получава институционална подкрепа от Столична община, като част от политиките по подобряване на управлението на отпадъците в града. Всички събития са безвъзмездни за училищата и учениците.
Форматът представлява 40-минутен учебен час, в който един или повече класа от столични училища участват в интерактивна презентация. Темите включват:
климатичните промени и тяхното въздействие;
екологични навици и конкретни действия за промяна в ежедневието (рециклиране, намаляване на отпадъците, енергийна ефективност, екологичен транспорт, опазване на природата и средата, в която живеем);
вдъхновение и мотивация децата да бъдат посланици на промяната сред своите връстници и семейства.
Събитията комбинират шокиращи факти и статистики с интерактивни дискусии и практични съвети, както и информация за действията, които Столична община предприема в посока намаляване на екологичния ни отпечатък. До момента са проведени 4 събития на територията на София, като интересът расте и всяка нова среща показва любознателността и активността на учениците.
Тази година в подкрепа на „Зелено дете" се включват и Sticky Faces, които подаряват специални изненади на всяко дете, участвало в инициативата.
Призив към училищата: Частни и държавни училища на територията на Столична община, които желаят да бъдат домакини на „Зелено дете", могат да изпратят запитване на hi@hibrid.bg.
„Вярваме, че децата са бъдещите еко-лидери. Нашата цел е да ги образоваме, вдъхновяваме и мотивираме да бъдат част от промяната - защото устойчивото бъдеще започва от тях", споделя Елена Брусарска.
