MG представи нов пикап с оригинален дизайн
Секция: Автомобили
02 Октомври 2025 21:19
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
MG представи нов пикап с оригинален дизайн

/КРОСС/ MGU9 е първият пикап MG на австралийския пазар. Моделът ще се конкурира с популярните Ford Ranger и Toyota Hilux в тази страна. Новостта е изградена на базата на китайския Maxus/LDV Terron 9, като е заимствала по-голямата част от техническия пълнеж, но с редица разлики за индивидуалност.

Външно MGU9 до голяма степен повтаря каросерията на Terron 9. Голямата радиаторна решетка е получила нова форма, допълнителни хромирани елементи и, разбира се, логото на MG в центъра.

Друга интересна характеристика е системата MG Smart Hatch, която разширява товарното отделение благодарение на сгъваема преграда в задната част на кабината. Тази опция обаче е налична само в най-високата конфигурация Explore Pro.

Вътре основният акцент е селекторът на предавките в авиационен стил, уникален за MG. Останалата част от кабината повтаря тази на LDV Terron 9, включително стандартното дигитално арматурно табло с два 12,3-инчови дисплея. Версията Explore Pro получава отопляеми, вентилирани и масажни предни седалки, отопляеми задни седалки, аудио система JBL, панорамен стъклен покрив и кожена тапицерия.

MG Australia подчертава, че MGU9 е разработен и тестван специално за местни условия. Ключовата разлика от китайския му аналог е многораменното независимо задно окачване вместо традиционните пружини за този клас. Според MG това решение осигурява предимство в комфорта и управлението, без да се прави компромис с товароносимостта.

Под капака се намира 2,5-литров, четирицилиндров турбодизел, произведен от SAIC, с мощност 215 к.с. и въртящ момент от 520 Нм. Двигателят се комбинира изключително с 8-степенна автоматична трансмисия ZF и система за задвижване на всички колела BorgWarner с понижаваща предавка. Електронни блокировки на диференциалите на двата моста се предлагат като опция.

Декларираната теглителна мощност е 3500 кг, полезният товар е от 770 до 870 кг, което съответства на нивото на конкурентите в класа на средноразмерните пикапи.

MGU9 е с дължина 5500 мм, ширина 2265 мм, височина 1874 мм и междуосие 3300 мм. Това го прави със 130 мм по-дълъг от Ford Ranger с допълнителни 30 мм в междуосието.

Предварителните поръчки за MGU9 вече се приемат в Австралия, доставките ще започнат през втората половина на 2025 г. Цените започват от 52 990 австралийски долара (34 900 щатски долара) за базовата версия Explore и стигат до 60 990 австралийски долара (40 200 щатски долара) за топ версията Explore Pro.

Интересното е, че MGU9 скоро ще има друг роднина в друга част на света. Предстоящият VW Amarok Hybrid също ще бъде базиран на платформата Maxus/LDV Terron 9, но ще получи електрифицирано задвижване и ще се произвежда в завода General Pacheco в Аржентина за южноамериканските пазари. 

 

Източник: auto-press.net