/КРОСС/ Хенкел България спечели първа награда в категорията „Програма за млади родители" на шестото издание на престижните Career Show Awards 2025. Отличието идва след конкуренция от над 400 кандидатури на български и международни компании, представили своите най-добри практики в сферата на управлението на хората и корпоративната култура.
Освен това, Хенкел България получи и втора награда в категорията „Баланс между работа и личен живот", което допълнително потвърждава ангажимента на компанията да подкрепя благосъстоянието на служителите и да създава култура на доверие, гъвкавост и грижа.
Програмата „С грижа от първата крачка - цялостна програма за подкрепа на родители" обхваща финансови, здравни и емоционални стимули за служителите, които създават семейство, и поставя равнопоставеността между половете като водещ приоритет. Тя съчетава:
Платен родителски отпуск от минимум 8 седмици за всеки родител - практика, която насърчава равното родителство и е рядка за България.
Здравна застраховка за членовете на семейството, която може да бъде сключена отслужителя на при преференциялни условия
Ваучери и подаръци за деца по специални поводи - символ на подкрепа още от първия ден на родителството.
Програма за консултации с експерти по лични, финансови и правни въпроси чрез CGP Europe.
„Нашата цел е родителството да не бъде пречка, а естествена част от професионалния път. Вярваме, че когато служителите се чувстват спокойни и подкрепени, те могат да се развиват по-пълноценно и в работата, и в личния си живот", коментира Блага Виденова, президент на Хенкел България.
Програмата показва впечатляващи резултати:
95% задържане на служителите, излезли в родителски отпуск - над средното за частния сектор в България.
100% използваемост на родителския отпуск сред новите родители.
94% от родителите се чувстват подкрепени от работодателя, според вътрешната анкета за 2024 г.
Хенкел вече е пионер и на глобално ниво - през 2024 г. компанията стана първата от индекса DAX40 в Германия, която въведе унифициран стандарт за 8 седмици напълно платен родителски отпуск за всички свои 47 000 служители по света, независимо от пола, семейния модел или начина, по който е създадено семейството.
С отличието от Career Show Awards 2025 Хенкел затвърждава позицията си на работодател, който съчетава устойчивост, иновации и грижа за хората - с мисъл за бъдещето и с грижа за семейството.
Подобни модели се очаква да се превърнат в устойчиво решение за насърчаване на семейните ценности и баланса между личен и професионален живот.
About Henkel
Със своите марки, иновации и технологии, Хенкел заема водещи пазарни позиции по целия свят както в индустриалния, така и в потребителския бизнес. Бизнес направлението „Лепилни технологии" е световен лидер на пазара на лепила, уплътнители и функционални покрития. С подразделението „Потребителски марки" компанията заема водещи позиции най-вече в категориите пране и грижа за дома и грижа за косата на много пазари по света. Трите най-силни марки на компанията са Loctite, Persil и Schwarzkopf.
За финансовата 2024 г. Хенкел отчете продажби за над 21,6 милиарда евро и коригиран оперативен печалба в размер на около 3,1 милиарда евро. Предпочитаните акции на Henkel са включени в германския борсов индекс DAX.
Устойчивото развитие има дълга традиция в Хенкел, като компанията следва ясна стратегия за устойчивост с конкретни цели. Основана през 1876 г., днес Хенкел има разнообразен екип от около 47 000 служители по целия свят - обединени от силна корпоративна култура, споделени ценности и обща мисия: „Pioneers at heart for the good of generations" (Пионери по сърце за доброто на поколенията).
Повече информация на: www.henkel.com