Осем седмици платен отпуск за всеки родител – практика, отличена на Career Show Awards 2025
Секция: ЛЮБОПИТНО
02 Октомври 2025 22:19
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Осем седмици платен отпуск за всеки родител – практика, отличена на Career Show Awards 2025

/КРОСС/ Хенкел България спечели първа награда в категорията „Програма за млади родители" на шестото издание на престижните Career Show Awards 2025. Отличието идва след конкуренция от над 400 кандидатури на български и международни компании, представили своите най-добри практики в сферата на управлението на хората и корпоративната култура.

Освен това, Хенкел България получи и втора награда в категорията „Баланс между работа и личен живот", което допълнително потвърждава ангажимента на компанията да подкрепя благосъстоянието на служителите и да създава култура на доверие, гъвкавост и грижа.

Програмата „С грижа от първата крачка - цялостна програма за подкрепа на родители" обхваща финансови, здравни и емоционални стимули за служителите, които създават семейство, и поставя равнопоставеността между половете като водещ приоритет. Тя съчетава:

  • Платен родителски отпуск от минимум 8 седмици за всеки родител - практика, която насърчава равното родителство и е рядка за България.

  • Здравна застраховка за членовете на семейството, която може да бъде сключена отслужителя на при преференциялни условия

  • Ваучери и подаръци за деца по специални поводи - символ на подкрепа още от първия ден на родителството.

  • Програма за консултации с експерти по лични, финансови и правни въпроси чрез CGP Europe.

„Нашата цел е родителството да не бъде пречка, а естествена част от професионалния път. Вярваме, че когато служителите се чувстват спокойни и подкрепени, те могат да се развиват по-пълноценно и в работата, и в личния си живот", коментира Блага Виденова, президент на Хенкел България.

Програмата показва впечатляващи резултати:

  • 95% задържане на служителите, излезли в родителски отпуск - над средното за частния сектор в България.

  • 100% използваемост на родителския отпуск сред новите родители.

  • 94% от родителите се чувстват подкрепени от работодателя, според вътрешната анкета за 2024 г.

Хенкел вече е пионер и на глобално ниво - през 2024 г. компанията стана първата от индекса DAX40 в Германия, която въведе унифициран стандарт за 8 седмици напълно платен родителски отпуск за всички свои 47 000 служители по света, независимо от пола, семейния модел или начина, по който е създадено семейството.

С отличието от Career Show Awards 2025 Хенкел затвърждава позицията си на работодател, който съчетава устойчивост, иновации и грижа за хората - с мисъл за бъдещето и с грижа за семейството.

Подобни модели се очаква да се превърнат в устойчиво решение за насърчаване на семейните ценности и баланса между личен и професионален живот.

 

About Henkel

Със своите марки, иновации и технологии, Хенкел заема водещи пазарни позиции по целия свят както в индустриалния, така и в потребителския бизнес. Бизнес направлението „Лепилни технологии" е световен лидер на пазара на лепила, уплътнители и функционални покрития. С подразделението „Потребителски марки" компанията заема водещи позиции най-вече в категориите пране и грижа за дома и грижа за косата на много пазари по света. Трите най-силни марки на компанията са Loctite, Persil и Schwarzkopf.

За финансовата 2024 г. Хенкел отчете продажби за над 21,6 милиарда евро и коригиран оперативен печалба в размер на около 3,1 милиарда евро. Предпочитаните акции на Henkel са включени в германския борсов индекс DAX.

Устойчивото развитие има дълга традиция в Хенкел, като компанията следва ясна стратегия за устойчивост с конкретни цели. Основана през 1876 г., днес Хенкел има разнообразен екип от около 47 000 служители по целия свят - обединени от силна корпоративна култура, споделени ценности и обща мисия: „Pioneers at heart for the good of generations" (Пионери по сърце за доброто на поколенията).

Повече информация на: www.henkel.com