/КРОСС/ Шофирането на мокра настилка често се оказва сериозно предизвикателство. Много водачи обаче подценяват обстановката и управлението на автомобила, а мокрият или заснежен асфалт крие известни рискове.
„Няма нищо притеснително в това нещо, просто трябва да сме внимателни, да сложим съответните гуми, които са зимни и подходящи за тези температури. Самия автомобил да бъде пригоден за зимни условия. Да има така по-голяма дистанция да се спазва. Да се внимава с пътя", каза председателят на Автомобилната федерация в България Калоян Станчев.
Eдин от най-опасните моменти e, когато завали дъжд. „Тогава, ако има някакъв прах, листа на пътя, които променят сцеплението, тогава малко се разкалва. Тогава е може би най-хлъзгавия момент. Като завали сериозен дъжд, той измива малко платното", обясни експертът.
Когато завали силен дъжд пък е твърде вероятно да попаднем в т.нар. аквапланинг. А Станчев съветва: в подобна ситуация никога не натискайте рязко спирачка.
„Ако видите аквапланинг на някакво разстояние от вас, намалявате колкото можете, но при самия аквапланинг трябва да се пусне спирачката и трябва да има съвсем леко подаване на газ, за да може автомобилът да издърпа", каза той.
При дъждовно време видимостта е намалена. „Трябва да караме съобразно нашите възможности, съобразно възможностите на автомобила и просто трябва да се внимава повечко, но няма нищо което да е притеснително", обясни Станчев.
А експертите са категорични - трябва да правим сериозна разлика между пътното платно и състезателната писта.
„Ако някой покаже качества, желание и възможности, да заповяда в автомобилния спорт, да заповяда да си премери силите в една контролирана среда, където всичко е обезопасено, където ако се наложи, има медицинска помощ, при съответните правила", призова експертът.
Нова телевизия, „Събуди се"