/КРОСС/ Nissan се завърна две години след Pivo2 с още един шедьовър - тандемна двуместна кола, толкова тясна, че беше едва по-широка от раменете на пътниците, като вторият седеше зад водача като в много цивилизован мотоциклет. Но ето го и най-хубавото - тя се накланяше в завоите като велосипед, като същевременно поддържаше стабилност на четирите колела.
Инженерството беше наистина умно. Електронните системи следяха скоростта, волана и ъгъла на наклон, за да поддържат стабилност през завоите. Технологията Steer-by-wire координираше всичко, така че шофьорите не трябваше да учат мотоциклетни умения, за да го карат добре. Цялата система работеше толкова безпроблемно, че завиването се усещаше естествено, а не ужасяващо.
Размерите са скромни като за мотоциклет - приблизително 285 см дължина и само 109 см ширина, с междуосие от около 227 см. Два електрически двигателя осигуряват задвижването, докато батерията е разположена ниско на пода, за да поддържа центъра на тежестта стабилен. Камерите замениха традиционните огледала, за да поддържат профила още по-тънък, а колелата бяха плътно прилепени към каросерията, за да се избегнат удари в бордюр.
Кабината наподобява по-скоро кабина на изтребител, отколкото интериор на традиционен автомобил, с оптимизирани за уникалната динамика на превозното средство контроли. Изправената позиция на седалките и отличната видимост правеха преминаването през трафика без усилие, докато тесният профил откриваше възможности за паркиране, за които обикновените автомобили дори не можеха да мечтаят.
Разбира се, разпоредбите за безопасност щяха да изискват обширно инженерство за влизане в производство, но концепцията уцелваше нещо важно - личната мобилност не винаги е необходимо да бъде с размерите на автомобил. Land Glider демонстрира, че с интелигентно инженерство можете да постигнете защита от атмосферни влияния и стабилност, без да заемате цяла пътна лента.
Източник: auto-press.net