AI обученията са най-търсените от учителите в България
Секция: Наука
21 Октомври 2025 21:32
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
AI обученията са най-търсените от учителите в България

/КРОСС/ Над 8500 учители са обучени от Приложна академия за образование „Синдео"

През последната година изкуственият интелект (AI) се утвърди като водеща тема за професионално развитие на учителите в България. Данни от Приложна академия за образование „Синдео" показват, че през последната година над 8 500 учители са участвали в техни обучения по изкуствен интелект, провеждани както онлайн, така и присъствено в училища.

Този стремеж към усвояване на нови технологии отразява глобална тенденция: училищата по света постепенно включват AI като инструмент за обучение, с акцент върху индивидуализацията на учебния процес и подготовката на учениците за професиите на бъдещето. В България, интересът на учителите към тези теми показва желание за активна промяна и готовност за въвеждането на иновации, които надхвърлят обичайното преподаване.

В подкрепа на тази тенденция, Приложна академия за образование „Синдео" предлага и безплатно онлайн обучение „Приложение на изкуствения интелект в образованието", насочено към всички учители, които искат да направят първи стъпки в използването на AI в своите часове. Обучението представя практически примери и готови инструменти, които могат да се прилагат веднага в училищна среда.

„Учителите проявяват изключителен интерес към теми, които съчетават теория и практика. Те искат не просто да разберат как работи изкуственият интелект, а как да го приложат в своите часове, за да стимулират учениците и да развият дигиталните им компетенции. Иключителен интерес има към онлайн обученията ни по теми, свързани с изкуствен интелект, в които учителите се обучават индивидуално. Напоследък обаче значителен интерес има и към провеждането на присъствени обучения в училища, където обръщаме повече внимание на конкретните нужди на съответното училище", отбелязват от Приложна академия за образование „Синдео". 

От Приложна академия за образование „Синдео" отбелязват, че наблюдават устойчива и положителна тенденция: все повече учители не просто изучават принципите на изкуствения интелект, а активно ги интегрират в методиката си. Това се проявява в по-персонализирани подходи към учениците, използване на дигитални инструменти за анализ на учебните резултати и адаптиране на материалите според различните нива на усвояване. Според академията, тези промени водят до по-ангажираща и интерактивна учебна среда, стимулират критичното мислене и креативността на учениците и подпомагат учителите в разработването на по-ефективни стратегии за преподаване. Наблюдаваната тенденция показва, че интересът към AI се превръща в трайна част от професионалното развитие на педагогическите специалисти, като променя начина, по който се мисли за учебния процес и подготовката на учениците за бъдещето.