Заместник-кметът по транспорт и градска мобилност Виктор Чаушев представи основните приоритети на екипа си
Секция: БЪЛГАРИЯ
31 Октомври 2025 16:05
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Заместник-кметът по транспорт и градска мобилност Виктор Чаушев представи основните приоритети на екипа си

/КРОСС/ „Градският транспорт трябва да стане по-предпочитан начин за придвижване. Работим за обновяване на подвижния състав и решаване на кризата с водачите". Това каза в ефира на Радио София тази сутрин заместник-кметът на София по транспорт и градска мобилност Виктор Чаушев. Той очерта основните насоки в работата на направлението - модернизация на градския транспорт, решаване на кадровия недостиг сред водачите, дигитализация и създаване на нов транспортен модел за столицата.

подчерта Чаушев. По думите му, в момента водачите в столичния транспорт получават между 4 и 5 хиляди лева брутно възнаграждение, а условията на труд ще се подобряват с предстоящата модернизация на автопарка.

В следващите години се предвижда доставка на десетки нови превозни средства - 50 електробуса и 75 тролейбуса с батерии и автоматични токоприемници, които ще могат да се движат и по участъци без контактна мрежа. „Не заменяме автобуси с тролеи, а създаваме нови връзки и по-комплексна мрежа", уточни заместник-кметът.

Чаушев посочи, че започва подготовка за нов транспортен модел на София, който ще позволи по-точно планиране на транспортната мрежа въз основа на реални данни. „Ще знаем точно къде има нужда от трамвай, автобус или влак - и ще инвестираме там, където ефектът е най-голям", заяви той.

Сред приоритетите е и дигитализацията на транспортните услуги. В момента данните за наземния транспорт са публично достъпни, а следващата стъпка е и метрото да предоставя информация в реално време, както в останалите европейски столици.

По отношение на паркирането, заместник-кметът подчерта, че целта не е просто увеличаване на броя на местата, а осигуряване на нормални, осветени и поддържани зони. Част от средствата от платеното паркиране ще бъдат насочвани целево към подобряване на инфраструктурата в съответните квартали - тротоари, осветление и пешеходни пространства.

София ще работи и за по-добра връзка с крайградските зони чрез използването на новите мотриси, закупени по Плана за възстановяване и устойчивост. „Има потенциал и за крайградска железница - новите влакове на държавата могат да се използват и за София", каза още Чаушев.

Успоредно с това се развива и велосипедната инфраструктура. Новите трасета ще бъдат изграждани поетапно, като вече има готови проекти за североизточна София, „Младост" и „Красна поляна".

„Нашата цел е интегриран транспорт, който е удобен, екологичен и достъпен. Работим за град, в който хората избират да се движат с обществен транспорт, защото това е по-бързият и по-умният избор", обобщи Виктор Чаушев.