„Ти и Lidl“ с фонд от 400 000 лв. за граждански проекти през 2025 г.
Секция: ЛЮБОПИТНО
04 Ноември 2025 12:14
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
„Ти и Lidl“ с фонд от 400 000 лв. за граждански проекти през 2025 г.

/КРОСС/ Инициативата на Лидл България вече е подкрепила местни общности с над 2 млн. лв. от старта си през 2017 г. досега

Осмото издание на най-голямата социално отговорна  инициатива на Лидл България „Ти и Lidl"  ще финансира с фонд от 400 000 лв.  обществено значими граждански проекти в цялата страна. С тази сума общата подкрепа на програмата от нейното създаване през 2017 г. досега, надхвърля 2 млн. лв., утвърждавайки я като една от най-мащабните и устойчиви дарителски инициативи в България.

В периода 23 септември - 19 октомври за всеки издаден касов бон Lidl заделя по 5 стотинки като така събраната за периода сума достига 400 000 лв.

Тазгодишното издание на грантовата програмата предизвика отново силен интерес, като в рамките на месец бяха получени 245 кандидатури от цялата страна. Граждански организации, читалища, училищни настоятелства и медии имаха възможност да подават своите идеи до 31 октомври в пет ключови направления: 

  • #BeGreen: За по-чиста и устойчива околна среда.

  • #BeLocal: За съхраняване на културата, изкуството и историята.

  • #BeActive: За насърчаване на активния начин на живот и гражданската енергия.

  • #BeFair: За подкрепа на социалното равенство и приобщаването.

  • #BeVocal: За развитие на медийната грамотност и качествената журналистика.

С фокус върху борбата с дезинформацията

Тази година „Ти и Lidl" поставя силен акцент върху проекти, които помагат на хората да разпознават невярна информация, разпространявана в публичното пространство, и да развиват критично мислене. Инициативите в направление #BeVocal са ключови за изграждането на информирано общество, като най-въздействащият проект в тази сфера ще получи и специален грант.

Какво предстои?

Всички получени кандидатури ще преминат през тристепенен процес на оценка, включващ административна проверка, оценка от независимо жури от водещи експерти и финално гласуване от екипа на Лидл България. Кои проекти ще получат финансиране в рамките на осмото издание на „Ти и Lidl, ще бъде обявено в началото на 2026 г.

След обявяване на финалните резултати, всеки кандидат, подал проект в рамките на програмата, може да получи обратна връзка за своята кандидатура, ако заяви желание за това 30 дни след обявяването на резултатите от конкурса. 

За седемте издания досега „Ти и Lidl" е подкрепила над 195 проекта с повече от 1,65 млн. лв., които са подобрили живота на близо 3 милиона души в над 75 градове и села.

Всичко за осмото издание, както и за историята на инициативата, можете да откриете на уебсайта www.ti.lidl.bg

 

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 139 магазина в 59 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смартдискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.