/КРОСС/ Материалите са част от програмата „Безопасен интернет" на издателство „Клет България", Националния център за безопасен интернет и Yettel
Нови тематични уроци по онлайн безопасност за ученици от 8. до 10. клас вече са достъпни за учителите в страната. Те обхващат въпроси, свързани с поведението на тийнейджърите в онлайн среда - разпознаване на фалшиво и манипулативно съдържание, онлайн флиртове и разговори с непознати.
Безплатните материали са част от програмата „Безопасен интернет", която се реализира съвместно от издателство „Клет България" в партньорство с Yettel и Националния център за безопасен интернет. Тя адресира необходимостта от подкрепа на учителите с допълнителни ресурси за обучение на подрастващите, за да бъдат по-осъзнати, по-уверени и по-независими в мрежата.
Новите уроци по онлайн безопасност са адаптирани към ситуации, в които тийнейджърите изпадат често в онлайн среда, както и с поведението им в социалните медии и чат платформи. При осмокласниците акцентът е върху романтичната комуникация онлайн, включително рискове за поверителността и разпространение на лични снимки за отмъщение, изнудване, онлайн тормоз и дигитален отпечатък - следите, които остават онлайн при споделянето на лична информация. В 9. клас фокусът е върху контактите с непознати в интернет и най-вече това как да разпознаем ако някой има зловредни намерения. Учениците от 10. клас ще научат повече за фалшивите новини и дезинформацията в интернет.
Всички учители, които до 21 ноември проведат уроците със своите класове, ще имат възможността да получат награди - както за себе си, така и за своите ученици, осигурени от Yettel. Те са достъпни в дигиталната образователна платформа на издателство „Клет България" - iZZI, а информация за кампанията можете да откриете тук.
„Учениците са онлайн непрекъснато, затова разгръщането на програмата с добавянето на новите уроци за гимназистите е необходимо, за да бъдем актуални. Нашата мисия е да сме близо до учители и ученици, и да ги подкрепяме с ресурси, така че да са подготвени и да се справят успешно с предизвикателствата на съвременното образование и общество", споделя Магдалена Тодорова, търговски и маркетинг директор в издателство „Клет България".
До момента в програмата „Безопасен интернет" са разработени и успешно приложени уроци за учениците от 1. до 7. клас. С тях хиляди деца в страната научиха повече за най-разпространените заплахи в интернет и методите за защита. Сред акцентните теми в уроците са кибертормоз, разговори с непознати в онлайн пространството, сигурност и защита на личните данни в интернет, попадане на неподходящо съдържание, прекомерна употреба на устройства, правила за етично поведение в интернет („нетикет") и баланс между времето онлайн и офлайн.
Yettel подкрепя инициативата като част от своята стратегия за дигитално приобщаване и подкрепа за учителите да подготвят учениците за опасностите в онлайн пространството. Почти две десетилетия телекомът работи целенасочено в тази област и ежегодно си поставя за цел да обучи над 40 000 деца, както и да подпомага поне 10 000 души в усъвършенстването на техните дигитални умения. За 2024 г. операторът не само постига тези цели, но достига общо до над 82 000 души по темата.
За Yettel:
Yettel е част от e& PPF Telecom Group - партньорство между PPF Group и Emirates Telecommunication Group (e&), фокусирано върху предоставянето на отлични телекомуникационни услуги и дигитално потребителско изживяване за клиентите в Централна и Източна Европа.
В България Yettel свързва над 3 милиона потребители с хора, устройства и бизнеси. Компанията има повече от 180 магазина, а мобилната ѝ мрежа покрива над 99% от населението на страната.
През 2022 г. Yettel обяви своята дългосрочна Стратегия за устойчиво развитие. С нея телекомът си поставя ясни и измерими цели в четири ключови области - околна среда, хора, технологии за устойчиво бъдеще и управление, основано на почтеност и прозрачност. За отчитането на годишните резултати компанията следва световно признати стандарти на Global Reporting Initiative (GRI), като за финансовата 2024 г. надгради своето докладване и в съответствие с изискванията на Директивата за корпоративното отчитане във връзка с устойчивостта (CSRD) и Европейските стандарти за отчитане на устойчивостта (ESRS).
Повече информация за Стратегията за устойчиво развитие и годишните доклади на Yettel България: https://www.yettel.bg/bg/ustoychivo-razvitie
За издателство Клет България:
Издателство Клет България е водещо образователно издателство у нас, част от голямата европейска издателска група Klett. Учебниците и учебните помагала с марките Анубис, Булвест 2000 , Изкуства и Klett, осигурявани от издателството, са символ на качество за няколко поколения български учители.
Клет България доставя на българския пазар и учебни системи и помагала за чуждоезиково обучение на Klett, университетските издателства - Cambridge University Press и Oxford University Press, големите европейски издателства Delta, Difusión, Éditions Maison des Langues и Casa delle Lingue, както и речници и самоучители с марката PONS и Langenscheidt.
Клет България е член на Асоциацията на Кеймбридж училищата в България, Българо-Британската бизнес Асоциация, Германо-Българската Индустриално-Търговска Камара и на Асоциация Българска книга.
За Националния център за безопасен интернет:
Националният център за безопасен интернет работи в подкрепа на сигурността на децата онлайн вече над 16 години. Има две важни услуги - Горещата линия за докладване на незаконно онлайн съдържание. За този период са получени и обработени над 63 228 сигнала свързани с незаконни и вредни действия срещу деца и младежи онлайн. Консултативната линия за онлайн безопасност за деца 124 123 е телефонът на който деца, родители и учители могат да потърсят помощ, информация и да подадат сигнал при онлайн проблем с дете.