Защо стана двойно по-скъпо паркирането в столицата? Ще се облекчи ли трафикът в центъра и какво налага новите промени?
Секция: Коментари
14 Ноември 2025 11:59
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Защо стана двойно по-скъпо паркирането в столицата? Ще се облекчи ли трафикът в центъра и какво налага новите промени?

/КРОСС/ 100% увеличение на таксите за платено паркиране в София  от 1 януари. За какво обаче ще отидат те?  В студиото на БНТ "Денят започва" по горещата столична тема дискутираха общинските съветници в СОС Димитър Петров от МК "Продължаваме промяната - Демократична България" и Иван Виделов от МК "БСП за България".

Смятам, че тук трябва да вземе отношение  Комисията за финансов надзор.  Явно колегите прецениха, че това е най-удачният момент  всичките обещания, които бяха поети,  че българите няма да усетят превалутирането в евро, че няма да е едно към едно,  всичкото това стана абсолютно наобратно.  И както виждаме, явно на колегите им беше трудно да сметнат  2 лева, 1 евро и точно колко стотинки ще дойдат. И решиха направо да го обърнат 2 лева на 2 евро. И това е един абсолютен рекет, който правим, заяви Иван Виделов.

Според Димитър Петров това се прави "за улеснение на потребителите":

Защото средната работна заплата в София от 2012 до 2025 година се е повишила с 260%. Т.е. ние не увеличаваме с това, което се е повишило като доход на гражданите на София,  а увеличаваме 2 пъти по-малко.

Към настоящия момент  средствата, които се събираха  от платеното паркиране в София,  отиваха в ЦГМ, подчерта той и допълни:

Тези 40 млн. лева на година покриваха административните разходи  на това дружество,  което е под контрол на Столичен общински съвет.  В момента е под контрол на  икономическото мнозинство в него.  С предвидената реформа  се предвижда да има  приход от близо 100 млн. лева,  т.е. 60 млн. повече. Това, което гласувахме вчера,  е програма, с която да бъдат ясно определени инфраструктурните проекти, в които голяма част от новите приходи да бъдат изхарчени. Т.е. те ще се  подават от районните  администрации там, където има зона и ще се гласуват от  общинския съвет.