Над 278 тона спасена храна за три месеца благодарение на нова инициатива на Лидл България
Секция: ЛЮБОПИТНО
17 Ноември 2025 14:51
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 278 тона спасена храна за три месеца благодарение на нова инициатива на Лидл България

/КРОСС/ „Смес от плодове и зеленчуци" дава възможност на клиентите да пестят средства и да подкрепят каузата за по-малко хранителни отпадъци

Новият продукт на Lidl „Смес от плодове и зеленчуци" дава възможност на клиентите да купуват изгодно пакети с подбрани плодове и зеленчуци с намалена свежест, но напълно годни и безопасни за консумация. От пускането на пазара през юли само до края на октомври 2025 г. са купени над 55 хиляди бройки, с което смартритейлърът и неговите клиенти са спасили над 278 т (278 660 кг) храна, която иначе би била изхвърлена.

Всеки пакет съдържа приблизително 5 кг сезонни продукти и се предлага на фиксирана цена от 4,99 лв. Може да бъде намерен в специално обозначени зони във всички магазини на веригата в страната. Плодовете и зеленчуците, събрани в тези мрежички са подходящи за домашни ястия, смутита, фрешове или печива - доказателство, че намалената свежест не означава отпадък.

„Резултатите показват, че клиентите все повече осъзнават стойността на храната и избора, който правят. С всяка закупена мрежичка „Смес от плодове и зеленчуци" те не просто пестят средства, а участват в мисията за по-малко разхищение на храна. Това е още един пример как устойчивостта може да бъде лесна, достъпна и част от ежедневието на всеки", каза Рубриян Хаджиев, управител „Продажби и логистика" на Лидл България. 

 

„Без разхищение - с голямо намаление" 

„Смес от плодове и зеленчуци" е естествено продължение на дългосрочната инициатива „Без разхищение - с голямо намаление" на компанията, надграждаща оперативните усилия на ритейлъра за устойчиво управление на храната. През 2020 г. Лидл България стана първата хранителна верига у нас, която започна целенасочена потребителска кампания за ограничаване на хранителните отпадъци. Тя бързо се превърна в един от най-разпознаваемите примери за пазаруване с мисъл за хората, за бюджета и за природата. Инициативата дава възможност на клиентите да купуват продукти с наближаващ срок на годност с 50% намаление, като така се спасява напълно годна за консумация храна и едновременно се подпомага семейният бюджет. 

Тази година инициативата отбелязва своята 5-а годишнина. От старта ѝ през есента на 2020 г. до края на октомври 2025 г. смартдискаунтърът и клиентите му са спасили храна на обща стойност близо 12  милиона лева (11 924 705 лв.). 

Като мярка срещу разхищението на храна компанията прилага и цялостен технологично обезпечен подход към управлението на стоките - от планирането и оптимизацията на количествата до ежедневните доставки и постоянен контрол на качеството. В допълнение, от самото си стъпване на пазара компанията прилага  намаление с 20% на голям асортимент от стоки с наближаващ срок на годност, който продължава да се изпълнява и до днес. По този начин Лидл България успява едновременно да предлага винаги свежи и качествени стоки и същевременно да намалява хранителния отпадък по цялата верига - от производителя до магазина.

 

В синхрон с европейските цели

Действията на Lidl са в съзвучие с целите на Европейския съюз за намаляване на хранителното разхищение с 30% до 2030 г., заложени в стратегията „От фермата до трапезата". Според данни на Европейската комисия над 50% от хранителните отпадъци в Европа идват от домакинствата, което прави ангажираността на бизнеса и потребителите от ключово значение.

С инициативи като тези, Lidl затвърждава лидерството си в устойчивото потребление, доказвайки, че търговията на дребно може да бъде  част от решението - чрез системен подход, измерими резултати и реално въздействие.

Повече за ангажиментите на Лидл България към осъзнатото (здравословно и устойчиво) хранене и кампанията #ХраненеСмисъл: https://corporate.lidl.bg/otgovornost/conscious-nutrition

 

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 140 магазина в 59 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.