Инсталацията „Огледай се“ на Yettel спечели първо място в Годишните награди на Съвета на жените в бизнеса в България
Секция: Технологии
18 Ноември 2025 11:01
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Инсталацията „Огледай се“ на Yettel спечели първо място в Годишните награди на Съвета на жените в бизнеса в България

/КРОСС/ Призът е за най-вдъхновяваща комуникационна кампания за популяризиране на инициативи за многообразие, равнопоставеност и приобщаване

София, 18 ноември 2025 г. - Инсталацията на Yettel „Огледай се" спечели първо място в Годишните награди на Съвета на жените в бизнеса в България. Отличието е в категория „Вдъхновяваща комуникационна кампания за популяризиране на инициативи за многообразие, равнопоставеност и приобщаване" относно темите, които повдига огледалната инсталация - толерантност, приемане и разбиране. 

Съветът на жените в бизнеса в България за четвърта поредна година, в партньорство с Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), отличава компаниите и организациите, които се ангажират с премахването на пречките пред жените в бизнеса, науката и интеграцията на малцинствените групи и хората с увреждания, но и подчертават значението на техния принос към бизнеса и обществото. 

Новата категория „Вдъхновяваща комуникационна кампания за популяризиране на инициативи за многообразие, равнопоставеност и приобщаване" откроява кампании, които създават обществен отзвук, променят нагласите и допринасят за положителна промяна в обществото и на работното място в сферата на многообразието, равнопоставеността и приобщаването.

„Огледай се" представлява петметрова деконструирана елха, направена от огледални повърхности, всяка от които носи различно послание. Тя бе разположена в центъра на столицата от 2 декември 2024 г. до 15 януари 2025 г. Поставена на кръстопът в градинката „Св. Климент Охридски" между Софийския университет и храм-паметника „Св. Александър Невски", тя събираше хората и ги канеше да се огледат в нея, за да видят себе си, но и другите около тях. Това е и основното послание, което проектът отправя - да се вгледаме в себе си и в другите около нас и да се приемем такива, каквито сме. 

Инсталацията е проект на Yettel в партньорство със Столична Община и район „Средец". Автори на идеята са агенцията за градски комуникации Imp-Act Agency и Филипина Стаменкова - артист, чиито разпознаваем стил включва многобройни огледални пластини и повърхности, а изработката е дело на творческото ателие Woood.

Всеки човек е неповторим. Приеми другия. Бъди любопитен - това са част от изписаните върху огледалните повърхности призиви към минувачите и посетителите на инсталацията. С тази инициатива Yettel се стреми да покаже, че различията не бива да ни делят, а да ни напомнят колко ценен е всеки от нас и колко важно е да сме толерантни. 

Тя дава и възможност всеки посетител сам да избира какво иска да види в отражението - дали единствено собствения си образ, или да наблюдава преминаващите около него хора. Същевременно огледалните повърхности отразяват и заобикалящата среда, превръщайки се в естествена част от градското пространство. Погледнати под определен ъгъл, те сякаш изчезват. А отраженията върху тях се променят постоянно, с което създават различно преживяване за всеки зрител. 

Проектът е част от цялостната политика на Yettel в областта на многообразието, равнопоставеността и приобщаването. Инсталацията отбеляза и десетата годишнина от старта на една от емблематичните си програми - „Рамо до рамо" през 2024 г. С нея телекомът подкрепя професионалното развитие и социалната интеграция на хората с увреждания. В рамките на две години участниците работят по конкретни проекти, като по този начин придобиват ценни знания и стават по-подготвени и конкурентни на трудовия пазар. 

Компанията фокусира усилията си първо вътрешно - като създава отворена работна среда за различните социални групи и изгражда осъзнатост сред своите служители чрез редица обучения за неосъзнатите предразсъдъци и политики за увеличаване броя на жените в технологичните екипи. От 2024 г. Yettel инициира разговора и извън организацията, като насърчава приобщаваща и справедлива среда по цялата верига на стойността - ангажира ключовите си партньори и бизнес клиенти и извършва поетапна проверка на въздействието върху човешките права сред доставчиците.

Телекомът инвестира и в осигуряването на достъпна среда - както във физическите си канали (магазини, централен офис и склад), така и в дигиталните си платформи, за да ги направи достъпни за хората със специфични потребности.

 

За Yettel

Yettel е част от e& PPF Telecom Group - партньорство между PPF Group и Emirates Telecommunication Group (e&), фокусирано върху предоставянето на отлични телекомуникационни услуги и дигитално потребителско изживяване за клиентите в Централна и Източна Европа. 

В България Yettel свързва над 3 милиона потребители с хора, устройства и бизнеси. Компанията има повече от 180 магазина, а мобилната ѝ мрежа покрива над 99% от населението на страната.

През 2022 г. Yettel обяви своята дългосрочна Стратегия за устойчиво развитие. С нея телекомът си поставя ясни и измерими цели в четири ключови области - околна среда, хора, технологии за устойчиво бъдеще и управление, основано на почтеност и прозрачност. За отчитането на годишните резултати компанията следва световно признати стандарти на Global Reporting Initiative (GRI), като за финансовата 2024 г. надгради своето докладване и в съответствие с изискванията на Директивата за корпоративното отчитане във връзка с устойчивостта (CSRD) и Европейските стандарти за отчитане на устойчивостта (ESRS).

Повече информация за Стратегията за устойчиво развитие и годишните доклади на Yettel България: https://www.yettel.bg/bg/ustoychivo-razvitie