След тежката катастрофа край Пловдив: Какви мерки ще се вземат след трагедията?
Секция: БЪЛГАРИЯ
03 Декември 2025 08:47
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
След тежката катастрофа край Пловдив: Какви мерки ще се вземат след трагедията?

/КРОСС/ Хората в района вече са събрали над 3 000 подписа с искане за премахване на мантинелите и разширяване на опасното шосе

Дни след тежката катастрофа на Околовръстното шосе на Пловдив, при която загина семейство с дете, а друго дете е в тежко състояние в болница, Агенция пътна инфраструктура започна обследване на трасето. Хората в района определят пътя като изключително опасен, настояват за премахване на мантинелите, както и за спешното му разширяване. Какви са целите на обследването и какви данни са набрани досега?

Европейският център за транспортни политики започна обследване на опасното трасе. Обследвани бяха около 14 километра, като работата се подпомага от Агенция „Пътна инфраструктура" и МВР. Трасето беше затваряно изцяло по време на проверките.

Инженер Петър Попов, директор на Областното пътно управление в Пловдив: „Беше спирано поетапно движението на различни участъци. Обследването беше извършено от независимия институт, като нашата роля с колегите беше да осигурим логистиката. Проверката обхвана асфалтовата настилка, мантинелите, знаците, маркировката и отводняването - всички елементи на пътя. Работихме от 7:30 сутринта до 2:00 през нощта."

Целта на проверката е да се направи пълна и независима оценка на състоянието на пътя, като по-късно през деня ще бъдат оповестени първоначалните данни от обследването.

Шофьорите наричат отсечката "улей на смъртта" , като данни показват, че за последните 4 години тук са станали 94 тежки катастрофи.

Инженер Петър Попов, директор на Областното пътно управление в Пловдив: „Искам да изразя съболезнованията си за трагичния инцидент. По наша информация инцидентите не са причинени от състоянието на пътя. Пътят реално започва като третокласен, след това се урбанизира и става второкласен, но без необходимите разширения. В момента сме в процес на проектиране на удвояване на трасето, като се очаква до 2026 година да бъде избран изпълнител и да започнат строителните дейности."

Той посочи и какви варианти се коментират като мерки:

„След първоначалните данни се обсъждат варианти като премахване на мантинелите, въвеждане на ограничение 50 км/ч и временни уширения"

Хората в района вече са събрали над 3 000 подписа с искане за премахване на мантинелите и разширяване на опасното шосе.