България предлага жп линията Русе–Горна Оряховица да бъде включена за финансиране в Механизма за свързване на Европа
Секция: БЪЛГАРИЯ
04 Декември 2025 18:29
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
България предлага жп линията Русе–Горна Оряховица да бъде включена за финансиране в Механизма за свързване на Европа

/КРОСС/ България предложи стратегическият железопътен участък Русе-Горна Оряховица да бъде включен в анекса на Механизма за свързване на Европа за периода 2028-2034 г. На заседание на Съвета на министрите по транспорт днес в Брюксел вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов подчерта, че отсечката е ключова за трансграничната свързаност, военната мобилност и развитието на европейския коридор „Балтийско море - Черно море - Егейско море".

Предложението за Механизъм за свързване на Европа за следващата финансова рамка на ЕС предвижда 51 млрд. евро за трансгранична инфраструктура и проекти за военна мобилност. България вече успя да включи участъка София-Скопие като ключово трасе от Коридор 8 в списъка с проекти по този инструмент.

Вицепремиерът Караджов акцентира и върху значението на законодателните предложения в Пакета за техническата изправност на превозните средства за пътната безопасност.

„Подкрепяме въвеждането на по-високи и хармонизирани европейски изисквания, особено по отношение на превозните средства, които подлежат на задължителни периодични технически прегледи, както и за данните от километражите. Това е важен инструмент в борбата с измамите", заяви той. Караджов припомни, че България вече поддържа национален регистър с показанията на километражите за всички превозни средства.

Той подчерта, че страната ни е въвела ежегодни технически прегледи на всички МПС, включително на тези над 10 години - мярка, която надвишава изискванията в приетите днес текстове.

В дискусия за размерите и максимално допустимите маси на някои пътни превозни средства вицепремиерът подчерта позицията на България като транзитна държава да не бъдат надхвърляни съществуващите параметри, за да бъде защитена пътната инфраструктура и гарантирана безопасността.