/КРОСС/ Shelly Group, водещ доставчик на IoT решения и интелигентни системи за сгради, отбеляза впечатляващ растеж по време на тазгодишната инициатива „Черен петък". Компанията отчита 50% увеличение на приходите, достигайки 36,0 млн. евро, в резултат на изключително силните резултати в собствения онлайн магазин и разширяващото се участие на професионалните клиенти.
Онлайн магазинът на Shelly тройно увеличава търсенето - и променя динамиката на сезона:
По време на кампанията онлайн магазинът на Shelly регистрира тройно нарастване на търсенето, което значително компенсира временния спад в обемите през една от партньорските платформи за пазаруване. Особено силни резултати са отчетени на пазарите в Италия и Обединеното кралство, където регионалните (езикови) версии на уеб магазина са имали ключова роля.
Интересна тенденция е и по-равномерното разпределение на търсенето през цялото четвърто тримесечие, което позволява периодът на „Черния петък" да допринесе за устойчивия ръст, а не да концентрира всички поръчки в рамките на кампанията.
Най-силните категории: смарт брави, отоплителни решения и професионални системи:
Сред звездите на кампанията са:
● Shelly LOQED - интелигентни брави, които продължават да печелят доверие на пазара;
● Shelly BLU TRV - смарт термостатични радиаторни вентили, реализирали ръст на търсенето благодарение на отоплителния сезон и фокуса върху енергийната ефективност;
● Серията Shelly Pro 3EM - професионална продуктова линия, която се представя изключително силно и бележи значително нарастване сред професионалните клиенти;
Тези резултати подчертават разширяващата се база от професионални партньори, които играят все по-важна роля в бизнеса на Shelly, благодарение на по-големия обем на проектите и по-широката партньорска база. Като цяло, това развитие отразява продължаващата диверсификация на клиентската база и непрекъснатото разширяване на бизнес областите с по-висока рентабилност.
Уверени прогнози за 2025 година
Предвид отличното представяне по време на кампанията „Black Friday", Съветът на директорите на Shelly Group потвърждава финансовите си очаквания:
● приходи между 145 млн. евро и 155 млн. евро (284 - 303 млн. лева)
● EBIT между 35 млн. евро и 40 млн. евро (68 - 78 млн. лева).
Волфганг Кирш, съизпълнителен директор на Shelly Group, коментира:
„Тазгодишните продажби по време на Black Friday ясно показват колко силно е позиционирането ни на пазара по отношение на съотношението цена-качество. Нашият онлайн магазин отбеляза изключително голямо търсене, което компенсира временния спад в обемите. В същото време значението на нашите професионални продуктови линии продължава да нараства. С нашите решения за енергийна ефективност и приложения за интелигентни сгради отговаряме на ключовите тенденции сред клиентите. Ние сме убедени, че ще постигнем целите си за 2025 г. и считаме, че сме в изключително добра позиция да продължим да преследваме средносрочните си амбиции за растеж."