EVN България проведе зимните си информационни срещи с областни управители в Югоизточна България
Секция: БЪЛГАРИЯ
10 Декември 2025 16:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
EVN България проведе зимните си информационни срещи с областни управители в Югоизточна България

/КРОСС/ В периода 1 декември - 10 декември 2025 г. ръководството на EVN България проведе традиционните информационни срещи-разговори с областни управители в Югоизточна България. Срещи се проведоха с областните управители на всички девет административни областни в Югоизточна България - Пловдив, Пазарджик, Смолян, Кърджали, Хасково, Стара Загора, Ямбол, Сливен и Бургас. Целта е поддържането на открит и редовен диалог с местната държавна власт.

По време на срещите Калина Трифонова, заместник-председател на Съвета на директорите на EVN България, и Здравко Братоев, заместник-председател на Съвета на директорите на Електроразпределение Юг, запознаха областните управители с изпълнението на инвестиционната програма на компанията за 2025 г. EVN България е инвестирала общо 2,5 млрд. лв. в енергийна инфраструктура и клиентско обслужване за 20 години - периода от 2005 до 2025 г.

Основен акцент в срещата беше влязлата от 1 октомври 2025 г. нова регионална структура в Електроразпределение Юг - лицензионната територия на дружеството е разделена на 12 Мрежови региона, които заместват досегашните КЕЦ (Клиентски енергоцентрове). Промяната цели по-ефективни поддръжка и планиране на мрежата, по-рационално използване на ресурсите, както и по-силна клиентска ориентация чрез дигитализация и др.

Важни теми на срещите бяха подготовката на Електроразпределение Юг за зимния сезон с доставена нова техника и специализирана механизация по места, готовността за реакция при усложнена зимна обстановка, поддръжка на просеки, както и добрата комуникация с местната власт. Сред другите засегнати теми бяха въвеждането на дигитални технологии в клиентското обслужване, дейността на EVN Център за устойчиви услуги, развитие на електромобилността и др.