/КРОСС/ Ето няколко японски модела, наречени kei, които биха могли да успеят навсякъде, предлагайки голяма практичност, отлична икономия на гориво и ненадминато градско удобство. Модели като Nissan Sakura, Mazda Flair и Mitsubishi Delica илюстрират тяхната практичност и гъвкавост. Успехът им на външни пазар зависи от ценообразуването, търсенето и опасенията за рентабилност на производителите им.
Парите са оскъдни, а времената са трудни, само да не бяха толкова скъпи днешните коли. Уви, това е светът, в който живеем в наши дни, но последните новини показват, че нещата може да не останат така за дълго. Не, не, колите няма да поевтинеят - не бъдете смешни, те може просто да станат по-малки. Точно така, купувачите с ограничен бюджет вече няма да бъдат принуждавани да плащат прекомерни суми за SUV-ове с четири задвижващи колела, готови за офроуд, от които никой всъщност не се нуждае. Вместо това, те ще могат да спестят като си купят автомобилен еквивалент на топка за пинг-понг.
Такива са малките японски kei коли - автомобили, произведени, за да се поберат в специфични малки размери, с двигатели до 660 куб. см, за да отговарят на условията за намалени такси и данъци, прехвърляни на купувачите. Те могат да се потенциално решение на „кризата със скъпите автомобили", в която кросовърите и SUV-овете бързо се превръщат в най-продавани автомобили, въпреки че са печеливши с големи маржове. Сега битува мнението че производството на евтини малки автомобили просто вече не си струва. Но нещата се променят и притисната от китайското нашествие Европа постепенно променя курса...
Кei колите са едни от най-забавните бавни коли за бързо шофиране, защото повечето от тях са невероятно леки. Те са и изключително странни - брилянтни примери за инженерно съвършенство и превъзходство в компановането, "отпивайки" горивото сякаш е 30-годишен скоч - бавно и с голямо внимание. Интересно е да разгледаме една след друга 5-те най-нови kei коли, продавани в Япония днес, които потенциално биха могли да успеят и в Европа.
Предлаган с двуколесно или четириколесно задвижване, с турбо или атмосферен двигател, Mitsubishi Delica Mini е невероятно гъвкав миниван, идеален за необвързани или двойки, които настояват за удобство в центъра на града, но също така обичат да къмпингуват през уикендите. Сложете палатка на покрива на или просто сгънете и четирите му седалки, за да създадете легло; това е перфектният малък автомобил за къмпингуващите, които знаят как да превозват малко багаж. Като алтернатива за умен избор, Delica Mini предлага плъзгащи се задни врати и просторен си дизайн.
В Япония цената на Delica Mini започва от 21 800 щатски долара и достига до 25 800 щатски долара за модели с турбо 4x4. И подобно на кросовъра Mazda Flair, Delica Mini се предлага в цяла гама от фънки цветове, включително пепеляво зелен металик, мъгливо синьо перлено, естествено слонова кост металик, светкавична синьо слюда и слънчево оранжев металик. С нарастването на културата на вановете малки и достъпни опции като Delica Mini биха могли да предложат на купувачите завладяващи нови възможности - стига да са готови да жертват част от търсено пространство.
Източник: auto-press.net