/КРОСС/ Ето няколко японски модели, наречени kei, които биха могли да успеят навсякъде, предлагайки голяма практичност, отлична икономия на гориво и изключително градско удобство. Модели като Nissan Sakura, Mazda Flair и Mitsubishi Delica илюстрират тяхната практичност и гъвкавост. Успехът им на външни пазар зависи от ценообразуването, търсенето и опасенията за рентабилност на производителите им.
Такива са малките японски kei коли - автомобили, произведени, за да се поберат в специфични малки размери, с двигатели до 660 куб. см, за да отговарят на условията за намалени такси и данъци, прехвърляни на купувачите. Те могат да се потенциално решение на „кризата със скъпите автомобили", в която кросовърите и SUV-овете бързо се превръщат в най-продавани автомобили, въпреки че са печеливши с големи маржове. Сега битува мнението че производството на евтини малки автомобили просто вече не си струва. Но нещата се променят и притисната от китайското нашествие Европа постепенно променя курса...
Кei колите са едни от най-забавните бавни коли за бързо шофиране, защото повечето от тях са невероятно леки. Те са и изключително странни - брилянтни примери за инженерно съвършенство и превъзходство в компановането, "отпивайки" горивото сякаш е 30-годишен скоч - бавно и с голямо внимание. Интересно е да разгледаме една след друга 5-те най-нови kei коли, продавани в Япония днес, които потенциално биха могли да успеят и в Европа.
Вероятно любимият ви екземпляр в този списък ще е Honda N One, малкият хечбек, който истинските любители на автомобилите и пестеливите купувачи на икономични автомобили могат да обичат еднакво страстно. Задвижван от 57 конски сили и 660 кубически сантиметра трицилиндров двигател, стандартният Honda N One може да бъде оборудван с предно или задвижване на всички колела, безстепенна автоматична трансмисия и започва от само 18 800 щатски долара в Япония. Въпреки че това е завладяващ пакет, като се има предвид, че тежи само 840 кг, Honda има още по-голям трик в ръкава си с N One.
Този трик не е никой друг, а Honda N One RS, която добавя турбокомпресор и шестстепенна ръчна скоростна кутия към малкия хечбек. С 63 конски сили и собствено тегло от само 910 кг, Honda N One RS може би ще се окаже един от най-забавните за шофиране нови автомобили. Те са толкова забавни, че наскоро дори бяха въведени във франчайза Gran Turismo, със собствени състезателни събития, посветени на спецификациите.
Приказката вече има електрическо продължение - Super-ONE Prototype е забавен, компактен електрически автомобил (EV) от Honda, съчетаващ ретро японски стил „kei car" с модерни EV технологии. Моделът се отличава с агресивен външен вид, спортно управление и уникални функции като „Boost Mode", който имитира звуците на двигателя и превключването на предавките за завладяващо, подобно на ДВГ усещане при шофиране, проектиран да внесе вълнение в ежедневните пътувания и да се насочи към пазари като Япония, Великобритания и Европа през 2026 г.

Източник: auto-press.net