Ето няколко японски модели, наречени kei, които предлагат голяма практичност, отлична икономия на гориво и изключително градско удобство
Секция: Автомобили
24 Декември 2025 19:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ето няколко японски модели, наречени kei, които предлагат голяма практичност, отлична икономия на гориво и изключително градско удобство

/КРОСС/ Ето няколко японски модели, наречени kei, които биха могли да успеят навсякъде, предлагайки голяма практичност, отлична икономия на гориво и изключително градско удобство. Модели като Nissan Sakura, Mazda Flair и Mitsubishi Delica илюстрират тяхната практичност и гъвкавост. Успехът им на външни пазар зависи от ценообразуването, търсенето и опасенията за рентабилност на производителите им.

Такива са малките японски kei коли - автомобили, произведени, за да се поберат в специфични малки размери, с двигатели до 660 куб. см, за да отговарят на условията за намалени такси и данъци, прехвърляни на купувачите. Те могат да се потенциално решение на „кризата със скъпите автомобили", в която кросовърите и SUV-овете бързо се превръщат в най-продавани автомобили, въпреки че са печеливши с големи маржове. Сега битува мнението че производството на евтини малки автомобили просто вече не си струва. Но нещата се променят и притисната от китайското нашествие Европа постепенно променя курса...

Кei колите са едни от най-забавните бавни коли за бързо шофиране, защото повечето от тях са невероятно леки. Те са и изключително странни - брилянтни примери за инженерно съвършенство и превъзходство в компановането, "отпивайки" горивото сякаш е 30-годишен скоч - бавно и с голямо внимание. Интересно е да разгледаме една след друга 5-те най-нови kei коли, продавани в Япония днес, които потенциално биха могли да успеят и в Европа. 

Вероятно любимият ви екземпляр в този списък ще е Honda N One, малкият хечбек, който истинските любители на автомобилите и пестеливите купувачи на икономични автомобили могат да обичат еднакво страстно. Задвижван от 57 конски сили и 660 кубически сантиметра трицилиндров двигател, стандартният Honda N One може да бъде оборудван с предно или задвижване на всички колела, безстепенна автоматична трансмисия и започва от само 18 800 щатски долара в Япония. Въпреки че това е завладяващ пакет, като се има предвид, че тежи само 840 кг, Honda има още по-голям трик в ръкава си с N One.

Този трик не е никой друг, а Honda N One RS, която добавя турбокомпресор и шестстепенна ръчна скоростна кутия към малкия хечбек. С 63 конски сили и собствено тегло от само 910 кг, Honda N One RS може би ще се окаже един от най-забавните за шофиране нови автомобили. Те са толкова забавни, че наскоро дори бяха въведени във франчайза Gran Turismo, със собствени състезателни събития, посветени на спецификациите.

Приказката вече има електрическо продължение - Super-ONE Prototype е забавен, компактен електрически автомобил (EV) от Honda, съчетаващ ретро японски стил „kei car" с модерни EV технологии. Моделът се отличава с агресивен външен вид, спортно управление и уникални функции като „Boost Mode", който имитира звуците на двигателя и превключването на предавките за завладяващо, подобно на ДВГ усещане при шофиране, проектиран да внесе вълнение в ежедневните пътувания и да се насочи към пазари като Япония, Великобритания и Европа през 2026 г. 

 

Източник: auto-press.net